Bengan är mäklare på Aroseken Fastighetsmäklare. Vi kallar honom Bengan av två skäl: det ena är för att han heter Bengt.
För några år sedan letade vi fritidshus. Efter ett års sökande hittade vi en sommarstuga som vi dels blev mycket förtjusta i och dels vann budgivningen för. Lyckan var total! När Mäklaren gav oss detta glädjande besked, skulle vi senare samma dag iväg på 1-1,5-veckas semester. Så vi kollade om vi behövde komma förbi mäklarkontoret samma dag för att skriva på eller om det gick att vänta tills efter vår sommartripp.
Det gick alldeles utmärkt att vänta fick vi till svar efter att Mäklaren hade kollat med ägarna. Glada i hågen bilade vi iväg söderut. Vi hade äntligen en sommarstuga!
Döm om vår förvåning när Mäklaren ringde när vi satt i bilen senare samma dag och berättade att ett nytt bud hade lagts. Samma summa pengar som vi hade lagt! Lät väldigt konstigt, tyckte vi. Borde de i så fall inte ha bjudit över? Och dessutom var ju allt klart! Vi höjde, och Mäklaren lovade att återkomma.
Mäklaren återkom inte. Dagen efter ringde vi honom, och fick till slut tag på honom. Det andra paret hade fått vår sommarstuga – till det lägre priset. Får det gå till så här??? Är det okej för Mäklaren att lura sina kunder på det här viset?
Vem Mäklaren var? Jo, just det – Bengan. Och det är Bengan som är mäklare för vårt Drömhus (se inlägget nedan), (budgivningen för det huset är nu uppe i 5,1 miljoner).
Nej, vi bjuder inte på det. Inte tänker vi ge pengar till Bengan.
Bengan brukar nonchalera sådana som oss vid visningar. Sådan som ser unga ut (för inte kan vi ha några pengar och vara seriösa…). Nej, Bengan är inte direkt serviceminded.
För några år sedan letade vi fritidshus. Efter ett års sökande hittade vi en sommarstuga som vi dels blev mycket förtjusta i och dels vann budgivningen för. Lyckan var total! När Mäklaren gav oss detta glädjande besked, skulle vi senare samma dag iväg på 1-1,5-veckas semester. Så vi kollade om vi behövde komma förbi mäklarkontoret samma dag för att skriva på eller om det gick att vänta tills efter vår sommartripp.
Det gick alldeles utmärkt att vänta fick vi till svar efter att Mäklaren hade kollat med ägarna. Glada i hågen bilade vi iväg söderut. Vi hade äntligen en sommarstuga!
Döm om vår förvåning när Mäklaren ringde när vi satt i bilen senare samma dag och berättade att ett nytt bud hade lagts. Samma summa pengar som vi hade lagt! Lät väldigt konstigt, tyckte vi. Borde de i så fall inte ha bjudit över? Och dessutom var ju allt klart! Vi höjde, och Mäklaren lovade att återkomma.
Mäklaren återkom inte. Dagen efter ringde vi honom, och fick till slut tag på honom. Det andra paret hade fått vår sommarstuga – till det lägre priset. Får det gå till så här??? Är det okej för Mäklaren att lura sina kunder på det här viset?
Vem Mäklaren var? Jo, just det – Bengan. Och det är Bengan som är mäklare för vårt Drömhus (se inlägget nedan), (budgivningen för det huset är nu uppe i 5,1 miljoner).
Nej, vi bjuder inte på det. Inte tänker vi ge pengar till Bengan.
Bengan brukar nonchalera sådana som oss vid visningar. Sådan som ser unga ut (för inte kan vi ha några pengar och vara seriösa…). Nej, Bengan är inte direkt serviceminded.
P.S. Som tur är fick vi ett halvår efter att Bengan lurade oss, tag på ett riktigt smultronställe (se bild).
1 kommentar:
Nu är budet på Drömkåken uppe i 5,25 miljoner.
/Karin
Skicka en kommentar