fredag 23 november 2012

Hintar?

I veckan var maken på jobbresa till Tyskland. Innan han for lämnade han två saker. Är inte helt säker på vad han menade med det. Var det hintar?

Första hinten


Maken tar fram dammsugaren kvällen innan han reser. Suger upp lite kattsand i badrummet och ställer den sedan i kontoret. Kontoret är ett genomgångsrum, så det är stört omöjligt att missa den lilla städmaskinen. Vad ville han säga med det, mån tro? Även Morris ser fundersam ut.

Andra hinten

Maken lämnar kvar en nybakad äppelkaka i kylen. Okej, vi hann ta varsin (eller snarare två...) bit(ar) innan han reste. Men resten lämnade han alltså kvar. Och om man inte fryser in den finns det ju risk att den blir gammal och dålig. Och det vill man ju absolut inte...

Funkade hintarna?

Ja, det gjorde de faktiskt: 
  • Kakbilden visar bakverkets storlek efter maken kom hem. 
  • Och jag har precis både dammsugit och våttorkat golven. 
Shit, vad lättlurad jag verkar vara. Men eftersom jag vill visa att jag har en egen vilja så städade jag inte förrän 1,5 dygn efter att maken kom hem. Här snackar vi självständiga och opåverkade beslut...


Inga kommentarer: