söndag 5 maj 2013

Det kanske var dags nu...

Ja, vad säger ni? Det kanske var dags att tvätta fönsterna nu... (jag behöver väl inte påpeka vilket som är putsat och vilket som inte är det...).

Det har bara tagit en sisådär sex år innan vi fick fönsterskrapan ur. Har sedan RUT infördes tänkt att vi skulle använda det avdraget, men eftersom vi aldrig kom fram till vilka vi skulle anlita så blev det helt enkelt aldrig av. Och året innan dess kunde vi ju inte tvätta dem eftersom de skulle målas om.

Men när man inte ser om fönstret har en plastfilm såsom insynsskydd på sig, eller om det bara är skitigt, ja då är det nog dags ändå. Fast först måste vi ju köpa en ny, bra skrapa. Det visade sig att vi redan hade resonerat så, för en ny fin skrapa låg redan i städskåpet.

Och när jag ändå tog tag i en sex år gammal surdeg, varför inte frosta av frysen? Så nu har jag kommit halvvägs. Jag har putsat 6,5 av 13 fönster (de är väldigt höga vill jag då framhäva :-)) och ena frysen. Inte så pjåkigt, tycker jag själv. 



Inga kommentarer: