söndag 7 juni 2009

Förlåt, det var mitt fel

Förlåt! Det var inte med flit. Jag lovar. Men, jag förstår nu så här i efter hand att det var mitt fel. Jag är verkligen ledsen.

Vi bänkade oss på nationaldagskvällen för att kolla på VM-kvalet i fotboll mellan Sverige och Danmark. Givetvis hade jag och sambon på oss våra Sverige-tröjor. För då kan man vara säker på vinst.

Men, jag gjorde ett fatalt misstag. Jag drog på mig tröjan över min långärmade vita skjorta (var lite frusen). Och när matchen var slut, och jag i besvikelse drog ut hårsnodden ur mitt hår så märkte jag: Jag hade satt upp håret med en röd hårsnodd!! Förstår ni vad det betyder? Jag hade kombinerat ihop Danmarks färger. Fa-an!

Inte konstigt att det röe-vie-laget gick och vann över oss blå-gula. Jag hade omedvetet hejat fram Danmark genom att iklä mig deras färger. Jag orsakade Sveriges förlust. Förlåt, det var mitt fel.


Fast egentligen tycker jag nog att den där upphaussade Zlatan kunde ta och göra nån nytta för Sveriges del också. Dessutom missade han ett givet målläge. Så, när jag tänker efter är det nog Zlatans fel.

Och han expertkommentatorn, då? Vad är det för stolpskott? Han kunde inte ge konstruktiva kommentarer utan klagade bara på stackars Mikael Nilsson att han inte spelade som en forward och mittfältare förutom sin position som back. Det är ju långt högre krav än vad jag har på Zlatan t.o.m. Nä, tacka vet jag Glenn Strömberg. Även Kåmark funkar fint.

Så, när jag tänker efter, så var det nog Zlatans och expertkommentatorns fel.

Men, borde inte Henke ha lagt straffen? Han har rutin och lugnet att ta en sådan vid ett sånt viktigt läge. Tyvärr har inte Kimpan den självkänslan ännu.

Så, när jag tänker efter, så var det nog Zlatans, expertkommentatorns och Kimpans fel. Det är i alla fall min slutsats efter att ha analyserat situationen objektivt…

1 kommentar:

Malin sa...

Jag har ett minne av att du hade på Sverigetröjan en söndagsmorgon2002 och att Sverige även då förlorade, den gången mot Senegal. Så det kan mycket väl vara ditt fel ändå :-)