fredag 4 mars 2011

Använda brorsans lön

Tänk vilka tips tidningen ger ibland. Nu stod det om tjej som använde sin brors lön. Hmmm, det kanske skulle va nåt. Enda problemet var att hon åkte dit.

Men om ingen av er säger nåt till min bror så borde det inte vara några problem. Jag kan nämligen tänka ut en massa skoj jag skulle kunna ha för pengarna. Undrar hur många månader jag skulle kunna tanka lönen hans innan det uppdagas. Fast det lär väl visa sig...



Oooops. Tänkte inte på det. Min bror får mina inlägg i sin mejlbox. Undrar om han läser dem...

3 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Visst vore det trevligt med dubbel län får jag lov att säga ;-) men tjejen som gjorde det där på riktigt kan väll inte ha varit den smartaste på denna jord. Ganska uppenbart att det uppdagas känns det som?!

Sv:
Förstår att ni inte har varit jourhem. Det är verkligen inte alla katter som klarar av nya katter och då skall dom få slippa det. Egna katternas välmående går ju i första hand. Man kan ju skänka pengar till katthem också, det är ju mycket värt det med.
Visst är det lätt att man fäster sig mycket vid jourkatter. Men man får från början säga till sig själv att det bara är tillfälligt. Sen är det ju personkemi, en del katter som bott här saknar jag inte utan är bara glad att dom fick en egen familj som älskar dom medans en liten speciell kisse som bodde här som jourkatt saknar jag fortfarande. Lilla arga Lucky Star som senare fick Namnet Lucille när hon flyttade med sin bror till deras nya husse och matte. Lucille är en sån katt som det var jobbigt att skiljas i från. Jag var den första människan på hela jorden som hon litade på och det var en ära kan jag säga. Från början var hon så extremt aggressiv för hon var så rädd. Det gick inte att hantera henne alls. Men efter månader av jobb med henne så kunde jag hantera henne även hos veterinären. Det var riktigt häftigt.

Modekatt sa...

Hahaha vet du vad det roliga är?
Jag har också använt min brors pengar en gång fast det var ingen lön men det var hans Csn bidrag.Vi var inte så gamla då & jag hade fått både hans bidrag & mitt eget, som tur är så hade jag inte använt alla pengarna när vi upptäckte det :)

& så senare efter några år så hade jag fått min systers lön men det upptäckte jag i tid :)


& så ang min mage, hmm ska ta kort i profil så får du se sen, den har blivit otroligt stor så många har frågat om det är tvillingar, ganska irriterande när folk säger sånt!
& jo det känns absolut mera verkligt nu när vi hat sett Bebisen på ultraljud :)

Massa karmar

Karin sa...

Men Dhurata då... Använda både brorsans och syrrans lön...

Eftersom brorsan i detta fall var utomlands skulle hans lön betalas till hans syster. Men istället för att ge sin bror hans pengar använda hon dem till att betala av sina egna skulder.

Det konstiga var att företaget fick betala ut lön igen - direkt till brorsan. Man kan ju tycka att företaget inte hade med det hela att göra.

Ha en skön helg!
Kram Karin