måndag 29 augusti 2011

Blivit Möhippad & Svensexad

Helgen var en rooolig helg! Sambon fick sin svensexa i fredags. Han blev kidnappad på ett möte på jobbet. Gissa om han blev paff. Han blev ännu mer förvånad när han fick balettkläder att sätta på sig J.

Sedan fick han testa sin smärtgräns (som både han och jag vet är väldigt låg). Han fick delar av benen vaxade och sedan stå i mål när några från VSK bandys A-lag sköt på honom. De skjuter gaaaanska så hårt J. Men han – som tur var – överlevde.


Möhippan börjar

Själv blev jag i lördags stylad som om jag var hämtad från Grease-filmen och cruisade fram så i en svart Cadillac. Några okända på stan blev så impade att de faktiskt fotade mig. Men det var bara början på min modellkarriär. Jag fick nämligen ett otal gånger byta outfit under dagen och modella framför kameran (två kameror samtidigt till och med, de var nog osäkra på om jag skulle få plats på en bild…). Och här kom skådis-Karin fram.

En annorlunda dans…

Jag har ju tidigare dansat (slutade för 2,5 år sedan) både hip hop, disco, ragga, street. Men nu var det en helt annan dans som gällde. Och jag menar verkligen en helt annan dans. Vi var till min gamla dansskola, Dansverkstan, och dansade i knät på varandra. Kan man säga. Typ. Det var i alla fall ingen dans som man kör med på diskot. Om man inte är där för att tjäna pengar…

Innan dan var slut hann jag med att åka MC, vara på spa, få massage, äta middag på trevlig restaurang och skaka lite på höfter och ben på ett disko här i stan. Och nej, jag var inte i någons knä…

Vi hade sån otroligt tur med vädret. Det var en riktig sommardag. Var helt underbart att kunna sitta och picknicka i gröngräset med Mälarens kluckande som bakgrundsmusik. Det fixade tärnan jäkligt bra J.

Lurade

Sambon blev totallurad för det kunde ju inte ske en fredag. Tydligen kunde det det…

Min syster, som bor i Malmö, lurade mig totalt. Hon berättade för mig i telefonen dagen innan hur mycket de hade att fixa hela helgen. Och dessutom skulle hon ju komma upp om en vecka, och att åka fram och tillbaka Malmö-Västerås är mindre skoj (pga avståndet, inget annat). Jag blev totallurad – för när jag kom fram till tjejerna så hoppade även Syster fram J.


Stort TACK till er tjejer & grabbar som gjorde min & sambons helg så himlans rolig!
See ya on Saturday!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, din förvånade min var väl värd resorna.. :-) Vilken fullpackad dag vi hade med mkt roligt! Kram på Mrs Eckemark fr syster

Karin sa...

Hihihi! Ja, det var suveränt skoj. Vill ha en till möhippa + ett till bröllop. Det var så roligt!
Kram Karin