söndag 21 augusti 2011

Vilsna Vinförslag

Det verkar som om jag är här mer och mer sällan. Och det innebär förmodligen att jag tappar de tappra få som är här inne och läser. Jag är nog helt enkelt inne i en obloggig period (är inte inne och läser de bloggar jag följer heller).

Om två veckor gifter vi oss - sambon och jag (de flesta kanske förstod att det var sambon jag skulle äkta, men för tydlighetens skull...). Och då tänkte vi - helt otippat - ha vin till maten. Vinförslag till olika rätter kan man få från Systemet. Och är det en större tillställning, såsom bröllop, så skickar de frågan till sina experter i Stockholm.

I veckan var sambon in och vår meny skickades iväg till systemets dryckesexpert. Våra anvisningar var att det skulle vara:
  • Vin
  • Sydafrikanskt, australiensiskt eller möjligtvis nya zeeländskt.
Förslaget som kom var:
  • Vin + öl
  • Franskt och amerikanskt

Hmm, hur kunde det bli så? Kanske var våra riktlinjer lite för krångliga?

Nej, vi kommer inte att gå på systemets rekommendationer. Även om det innebär att vinerna inte är anpassade efter rätternas olika smaksensationer. Så länge det är gott så är vi nöjda.

Inga kommentarer: