lördag 3 december 2011

Vår favorittangent - uppenbarligen

Medan maken har hållt på och dammsugit här hemma, så har jag roat mig med att rengöra kontroller (till TVn & DVDn), TVn:s framsida samt tangentbordet till hemmadatorn.

Och det är ingen underdrift att påstå att det verkligen behövdes. Vilka snuskpellar det måste bo i det här hemmet...

Favorittangent
Vår favorittangent räknar jag som den tangent vi använder mest. Med andra ord - den som är skitigast. Och vilken kan det vara? Jag frågade maken, vilken han trodde. Han gissade på:
- Mellanslag
- Enter
- Esc
Därefter M, eftersom han ofta går in på "sitt" miataforum. Även W var ett förslag, som i www.

Fel, fel, fel!!

Det är denna tangent:
< > |
Det kunde man inte tro :-).

En annan intressant sak ...
... var att jag upptäckte knappar på tangentbordet jag inte hade en aning om fanns. Till exempel en med en måne på. Vart går den måntro?

Inga kommentarer: