torsdag 29 december 2011

Extra knäck

I år har det blivit en hel del extra knäck. Och nej, jag har inte gjort någon felaktig särskrivning.

Det var några år sedan jag sist tillverkade knäck, men i år blev det av. En chokladvariant, som är riktigt god (godare än den vanliga enligt min mening). Jag gjorde en sats och oj, va många det blev. I och för sig så stod jag för julgodiset på julafton, men det hade helt klart räckt med halva satsen. Trodde jag...

Det visade sig att jag var helt såld på det där godiset. Om man lägger till det faktum att jag och maken fick ett nytt TV-spel, Lego Harry Potter, av våra gulliga katter, så kan man nog lista ut resultatet.
Jag skulle fota knäcken och givetvis kom Morris och skulle vara med. Jag fick fullt sjå med att se till att han inte la sig i knäcken.

Jag har ätiti så pass mycket att jag både har knäck i lurarna och skitit knäck... (kunde inte låta bli). Tyvärr är det inte så många kvar, men om jag skyndar mig så hinner jag ta några innan maken kommer hem och snor dem... Tänk vad det skulle vara knäckande för honom...

Nä usch, vilka dåliga ordvitsar. Man skulle nästan kunna tro att jag är från Göteborg :-).

2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Men Karin om knäcken är så god tycker jag ju allt att du skall lägga ut receptet ;-)

Hoppas du och familjen får härlig nyårsafton :-)

kram

Karin sa...

Hmm, ingen dum idé. Vi hade det jätteroligt (fast katterna tyckte det var för mycket folk och för mycket barn här hemma).

Hoppas ni oxå hade det gött, ihop med ert lilla underverk!