onsdag 18 juli 2012

Se det regnar ...

Vid sommarstugan har vädergudarna varit extra givmilda med regndroppar. Väldigt givmilda. Men det gäller givetvis att tänka positivt mitt i alla vattenpölar:
  • Jag får användning av mina nya gummistövlar.
  • Inga problem med sinande vattentunnor (vi har inget vatten i stugan så regnvattnet används flitigt).
  • Man slipper vattna.
  • Det är fin grönska.
  • Man har en orsak till att inte träna.
  • Man har en orsak till att sitta inne och uggla.
  • Man upptäcker att ens nya gummistövlar är täta.

 



Här står jag på gräsmattan nere vid ån. Riktig översvämning. Bilder på det kommer.


2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Snygga stövlar :-)
Visst finns det positiva delar med regnet. Här har dock vädret varit sådär att det regnar massor och sen spricker det upp och då kommer solen så då får man dåligt samvete av att sitta kvar i soffan och lata sig. Hade faktiskt varit skönt om det kanske kunde regnat konstant i två dagar så man kunde slappat med gott samvete ;-)

kram

Karin sa...

Tackar! Ja, jag har tröttnat på allt regnande. Det verkar som att regnkranen inte går att stänga av.

Kram