lördag 31 januari 2009

Otrogen

Det är lika bra att erkänna: Jag har varit otrogen. Och kommer dessutom vara det igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. I alla fall inte på spriten, för någon sådan var definitivt inte med i bilden. Jag kan dock skylla på jobbet.

Jag lovar, det var jobbets fel. Jobbet tvingade mig. Jag hade inget val. Och på grund av just arbetet mitt, så kommer jag göra det igen.

Nu kanske det låter konstigt att jag så här öppet erkänner det, dessutom via bloggen. Det är rätt så uppenbart att den jag har bedragit nu får reda på det. Fast det hade kanske varit bättre att säga det direkt. Inte så här i omsvep. Fegt? Ja, förmodligen.

Men inte är väl jag en chicken? Nej, så nu kommer erkännandet så direkt som det kan bli:
Blogspot: Jag har varit otrogen mot dig. Jag har startat en blogg via en annan bloggportal. Och det var åt jobbet. Vad skulle jag göra?

Om han är bättre? Självklart inte! Ingen kan mäta sig mot dig. Snarare annorlunda och svårare att veta hur man ska hantera, vilka knappar man ska trycka på. Han är väldigt svår att lära känna. Du är mycket mer öppen och tillmötesgående. Fast å andra sidan, är han mer avancerad och kan erbjuda fler möjligheter.

Så, nu var det gjort. Kändes riktigt skönt att få lätta på hjärtat så där. Det tråkiga är att jag kommer att fortsätta min otrohet. Förlåt, Blogspot!

1 kommentar:

Sailing White Pearl sa...

Bra jobbat! Man ska ha litet olika bloggar här och där i olika verktyg.