fredag 3 april 2009

Men va faan!!!!

Hur kan de göra så här mot oss??? Den enda sidan som var riktad till min och min sambos målgrupp, tar det bort från lokalblaskan (som i och med detta faktiskt börjar leva upp till den benämningen).

Vår lokala morgontidning har en sida för alla föräldrar, en för seniorer, en för barn, flera för ungdomar, en bilaga för kvinnor 40+, en sida för föreningar typ PRO. Men var finns sidan för oss barnlösa 30+-are???

Det fanns en – nu är den borta. Ena halvan av sidan var sambons favorit (även jag gillade den), den andra var min. Jag pratar givetvis om sagt&gjort-sidan som innehöll serier och kåseri. Så det räcker tydligen inte med att tidningen mest fokuserar på små, lokala nyheter och där framsidan aldrig har med Sverige- eller världsnyheter (jag vill gärna att man snabbt får en bild av dagsläget genom att läsa förstasidan). Nu är även vår sida borta.

Till råga på allt så extraknäckte jag åt denna sida. Skickade in kåserier lite då och då. Hade faktiskt 2 på g som jag bara skulle finjustera innan jag skickade in dem. Förstår ni vad det betyder? Det kan innebära att jag lägger in mina kåserier här istället. Och om du tycker att inläggen redan i dag känns långa, så vänta bara…

Tidningen har valt att behålla en av serierna. Vilken väljer man? Den bästa (som är Nemi)? Näpp. De tar Laban, som i och för sig är småcharmig men oftast inte så rolig.

Ett gott skratt förlänger livet, säger de. Vår morgontidning har precis förkortat vår livslängd.

P.S. Håller du med? Saknar du också serierna &/eller kåserierna? Vill du att vlt återinför sagt&gjort-sidan å det snaraste? Mejla i så fall insandare@vlt.se och tyck till!
P.S2. I inlägget nedan finns ett skämt, för dig som har samma morgontidning som vi och saknar de leendeframkallande serierna & kåserierna.

1 kommentar:

Sailing White Pearl sa...

Byt tidning. SvD är bra. Vlt kan ni läsa på nätet! Ja vilken bra idé!