lördag 25 april 2009

Sakletare?

Känner du för att göra som Pippi och leka sakletare? Jag har ett tips för att hitta vintage-saker. Lite second hand, lite antikt. Det som är så inne just nu: Blanda gammalt och nytt. Om det är användbara grejer? Njaa, det beror på hur känslig man är mot lite skit.

För ovanlighetens skull så städade jag lägenheten igår. Kom i för sig bara genom drygt halva, men man får vara glad för det lilla (tog dessutom de värsta delarna). Eftersom sambon råkade få fram en hög med gamla blomblad då han tappade en tidning bakom ett av elementen (givetvis det i badrummet…) någon månad tidigare (blombladen var fortfarande inte bortstädade), tänkte jag även städa bakom elementet. Jäklar vad mycket skit där fanns.

Jag fortsatte sedan på det spåret (måste ha hittat en okänd källa med energi), och städade bakom och mellan totalt 8 element (finns 6 kvar), och bakom dessa hittade jag följande vintage-prylar:

  • Ett suddgummi
  • En 60 cm lång trälinjal
  • En röd Nalle Puh-strumpa
  • En variant på tandtråd (liten mojäng med handtag)
  • En överstrykningspenna

Och inget av ovanstående prylar var våra (vi har bott i lägenheten 2 år)!

Där har ni mitt tips på ställen att leka sakletare på! Jag sa aldrig att det var fräscha saker ni skulle finna…

Nej, jag har inte sparat sakerna.

Inga kommentarer: