torsdag 12 augusti 2010

Jobbstart

I går var första dan på jobbet efter semestern. Och det började perfekt - kom inte ut på nätet.


Fast vem behöver internet & sin mejl? Speciellt när man jobbar med webb... Så istället snackade jag en massa med kollegorna. Det gick finfint. Och jag pratade även jobb med dem...


Jag ringde helpdesk för att få hjälp. Jag jobbar ju på två orter (dock inte samtidigt, har inte sååå bra simultanförmåga). Och på ena orten så får jag koppla upp mig på det trådlösa nätverket. Och det var det som inte funkade för mig.

Helpdesk sa att jag skulle använda ett annat trådlöst. Ett som jag aldrig har hört talas om tidigare (konstigt, jag har ju jobbat där i över 4 år eller nåt sånt). Hon i helpdesk sa att det var lite krångligt att ansluta, men att det fanns en bra guide på vår hemsida jag kunde följa... Nej, just det ja, jag kom ju inte åt nätet...


Jag löste det genom att skriva ut instruktionerna från en annans dator & efter att fixat allt enligt guiden så funkade det faktiskt


Inför
Dagen innan jag började nu efter sommaren, fick jag kanonont i armen. Musen hade huggit tag i armen igen. Det som jag inte har haft några direkta problem med sedan i våras. Och nu kom det tillbaka - med råge. Jisse, va ont det kan göra. Och det bara genom att jag tänkte att jag skulle börja jobba igen. Hur kommer det då bli i fortsättningen...

3 kommentarer:

Karin sa...

Musarmen kan i och för sig ha uppkommit då jag heeela sommaren har ägnat mig åt spanking - fråga sambon så får ni veta...

Dhurata sa...

Hahahahaha ja men vi fråga honom då!

Snyggt med det turkosa nagellacket!

Karin sa...

Hahahaha! Han dementerar...

Tack! Är tiktigt nöjd med det.

Kram Karin