måndag 20 december 2010

Chokladkalender med överraskning

Alltsedan sedan jag blev vuxen, har jag haft en chokladkalender (fick inte ha nån som barn). Och nu, som ni kan se, så tar jag ut barndomens chokladkalendertrauma ordentligt. Sambon har fixat en gigantisk Kinder-kalender (från Tyskland).

I några av luckorna finns det Kinderägg. Med spänd förväntan öppnade vi varsitt. Jag fick en tråkig igelkott (inget att bygga ihop över huvud taget). Sambon fick en snowboardåkare att bygga ihop tillsammans med ett starthus.

Det finurliga var att man kunde trycka in den här vintersporttjejen i huset och trycka iväg henne. Vilket sambon gjorde och samtidigt tränade sitt prickskytte:



Trodde ni att jag kunde göra ett till inlägg utan Morris med? Här leker han med min Kinderäggsleksak. Så någon roade den i alla fall.





3 kommentarer:

Dhurata sa...

Hahaha tur att någon gillade leksaken :)
Oj vilket roligt kalender, såna har jag inte sett förut men det är klart(kom jag på när jag skriver detta) den är ju inte köpt här :)

Kattfamiljen sa...

Men åh jag vill också ha en kinder kalender. chokladen i dom andra kalendrarna brukar inte vara så god direkt.
Hoppas du och familjen hade en mysig jul?

kram kram

Karin sa...

Visst är den cool? Hade en Lindt-kalender förra året, som innehöll lite lyxigare choklad.

Kindervarianten kostade 12 euro.

Jag har haft en jättekön jul. Ni med hoppas jag.

Kram Karin

P.S. Kalendern är faktiskt inte slut än.