lördag 18 december 2010

Semester


Vi har precis varit på semester i 2 veckor. Samma ställe som förra året. Samma ställe som förrförra året (jo jag vet, pensionärsvarning så det skriker om det...). Vilket betyder Playa del Cura, Gran Canaria.
När man har varit iväg på solsemester så här mitt i vintern är det väldigt viktigt att komma hem solbränd. Att kunna visa upp en fräsch, brun ton i fejan. Lite fåfängt kan man tycka. Men jag är precis likadan. Jag vill att det ska synas att jag har varit iväg och "pressat på playan".

Kom tillbaka till jobbet i måndags. Och jodå, det var i alla fall 2 som tyckte att jag var brun :-).

Dagen efter skulle jag på möte. Träffade då på en av de andra mötesdeltagarna på väg till detta möte. Hon och jag jobbar dessutom i ett annat projekt ihop, varför hon visste att jag hade varit ledig:

- Ja just ja, du har ju haft semester, säger hon.
- Japp, säger jag, två veckor.
- Oj, var det så länge, fortsätter hon. Var var du då? Var du hemma?

Hemma??? Kan man vara mer oförskämd...?

På eftermiddagen for jag till min andra jobbort och där fick jag verkligen plåster på såren. Fick väldigt mycket komplimanger- Så pass många att jag direkt lämnade tillbaka den nyss inköpta brun-utan-sol-krämen...

Närå, nån sån hann jag aldrig köpa ;-).

3 kommentarer:

Dhurata sa...

Åhh vad härligt med semester & slippa all snö & slask!
& du är visst brun!!
önskar jag också var så brun :(

Kattfamiljen sa...

Åh va härligt det ser ut! Tycker också du ser brun ut :-)
Haha ja vilka roliga kollegor du har du ;-)

SV:
Hihi kommer nog bli en hel del kort på lilla fröken här hemma. Så lite avis får du nog stå ut med att bli ;-)

Kramis

Karin sa...

HIhihi - Tack!!! Jag är brunare än normalt, fast det säger i och för sig inte så mycket :-).

Heidi, jag blir gärna avis, bara jag får njuta av bilder av en vit liten sötnos :-).