fredag 9 september 2011

Åh, vilket Bröllop (bilder)

I lördags var vi på ett helt fantastiskt bröllop. Det bästa jag har varit på faktiskt . Vilket säger en hel del då övriga jag har bevittnat också har varit sagolika. Men denna gång var det en stor skillnad - det var jag som gifte mig :-).

Flera har sagt, och det har även stått i varenda bröllopstidning, att ens bröllop är den roligaste och lyckligast dagen i deras liv.

Lite press kände man ju på sig. Tänk om man inte tyckte så. Hade nog känt mig lite besviken om festen hade varit sådär...


Men det var verkligen fantastiskt roligt. Synd bara att man inte gör det igen - förmodligen...


Bilder
Bifogar ett gäng bilder från bröllopet. De 2(3) första bilderna är tagna av Sanna Ek Photography. Som ni kan se så är de jättefina. Dessutom är Sanna väldigt trevligt (bra då man ändå hänger med varann flera timmar den dagen :-)). De övriga har kompisar på bröllopet tagit med vår kamera (Tack J & T!).




Vi körde med ett annorlunda honnörsbord. Dels var det ovalt så att vi hade gäster mittemot oss och dels så bytte vi ut dem mellan varje rätt. Och själva bytande fixade våra toastmasters L & S galant. De fixade faktiskt allt galant. Känner mig jättetacksam för det. För vem kunde tro att det fanns bättre toastmastrar än jag själv...
Lägg till bild




Vissa tyckte dock att festen var alldeles för högljudd...

Vill passa på att rekommendera vår Cateringfirma Peperoncino Catering, Eskilstuna. Suveränt gott och det var inga problem att provsmaka flera gånger då vi velade om vi skulle ha kött eller fisk (det blev fisk). Mycket tillmötesgående.


Tårtan kom från Konditori Amarant, Eskilstuna. Och ja, den är lika god som den ser ut. Eller nja. Den var faktiskt godare.


Vi hade dessutom turen att anlita ett suveränt band (två personer). Dessa, Annie & Andreas, sjöng och spelade såväl i kyrkan (här smälte varenda en i kyrkan när Annie sjöng Åsa Jinders Av längtan till dig samt Thomas Di Levas Miraklet), till fördrinken och dessutom till dansen. Och vi dansade länge :-). Det var helt suveränt.

Trots att festen höll på länge (vi var sist och vi gick 03.30) så tyckte jag att jag inte hann umgås med alla så mycket som jag ville. Även det talar ju för en till fest :-).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder!

Karin sa...

Tack!!!
:-)

Modekatt sa...

Åhh så vackra bilder Karin!NI ÄR SÅ FINA!
Än en gång, STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!

Undrar om jag får låna en bild & visa på min blogg hur fina ni var?

Massa kramar till dig & katterna