tisdag 25 oktober 2011

ÄNTLIGEN!

Som han har väntat, maken.
Först sa de 1,5-3 veckor.
Sedan var det 6-8 veckor som gällde.
Och efter 7 veckor kom beskedet från Skattemyndigheten:
"Du har numera samma (vackra...) efternamn som din fru." (Okej, de uttryckte sig inte riktigt så...)

Och under dessa veckor har han bara blivit mer och mer sugen och ivrig på att byta sitt familjenamn, då det är ett tydligt tecken på att vi numera är gifta. (Så det var inte fö att han ogillar sitt gamla, måste jag poängtera då svärmor numera är en av mina läsare...)

Men att efter nästan 39 år byta namn är inte så lätt. Hur ska man komma ihåg vad man heter...

2 kommentarer:

Modekatt sa...

Hehehehe rolig skylt!

Jag har också nyligen bytt efternamn, tillbaka till mitt ogifta efternamn då. Jag vande mig aldrig vid manens efternamn, tyvärr!

Karin sa...

Nämen, har du? Var det svårt för folk att ha koll på ditt namn då?
Det tycker jag var strongt, kan inte ha varit lätt beslut.