måndag 24 oktober 2011

Snöstorm läser saga

- Vänta, vad är det här för konstig stol? Den brukar inte stå här.
- Här sitter man ju bra.

- Den här stolen måste de ha plockat fram åt mig. Men vänta nu, vad är det här för bok? Den ser ju lite spännande ut.

- Men mamma, nu kom du ju och störde mig.

- Få se nu, det är nog en elefant. En sån där stor, grå sak som mamma och pappa ska titta på när de åker på safari. Men undrar vad det där är, en med långa fläckiga ben.

- Hmm, vad är det här för nåt, tro?

- Mamma! Du måste ju bläddra åt mig!

- Jaha, nu var den slut. Ingen idé att sitta här och häcka längre.


2 kommentarer:

Modekatt sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha vad jag skrattade när jag läste detta! & så sitter hon där sååå fiiint!

Karin sa...

Hihihihi. Va kul att höra. Hon är nog en exemplarisk bäbis...