torsdag 5 januari 2012

Men jag då?!

Precis runt nyår fick tre kompisar barn. Och oj, va de har blivit uppmärksammade. En massa gratulationer etc. Men jag då?! Jag är faktiskt förkyld och inte får jag ett gäng uppmuntranden...

Och jag är jättesjuk. Har både ont i huvudet och i halsen (nä, ingen feber då hade det varit dödsbädd vi hade pratat om). Och när jag blir förkyld blir jag lika sjuk som grabbar. Så där som i den gamla reklamen med en kille med ansiktet över ångande vatten, som påpekar att föda barn är ingenting i jämförelse. Och jag håller med!

En kompis hade värkar i 26 timmar. De är ju bara blaha blaha. Jag har varit sjuk i flera dagar.
Bäbisarna skriker och väcker föräldrarna. De är ju bara blaha blaha. Jag har hostat flera gånger.
Bäbisarna är söta och gulliga. De är ju bara blaha blaha. Jag är superdupersöt (i alla fall när ingen ser mig).

En sak är i alla fall bra med mig. Jag beklagar mig i alla fall inte...

Stort Grattis till Åsa, Maria & Johanna som blev mammor runt årsskiftet. Även ett Varmt Grattis till Lisa, Caroline & Malin som några månader innan fick varsinna bäbisar.

2 kommentarer:

Modekatt sa...

Hahahaha , duuu det går absolut inte att jämföra en förkylning med en förlossning kan jag säga :)

Ojoj det många bäbisar det!

Hoppas du mår bättre nu, min förkylning är borta/Kram

Karin sa...

Va??? Är du säker...

Förkylningen försvann - men kom tillbaka efter nån dag igen. Så jag har känt mig hängig i flera veckor (riktigt trist). Hoppas du håller dig frisk.

Kram Karin