söndag 14 mars 2010

Exotisk frukt – del 3

Nu var det dags igen: Att testa en ny exotisk frukt. Den här gången kom sambon hem med en Kiwano. Den som vi var sugna på att prova. Det är den vars smak liknas vid ”en blandning av gurka, lime och banan”.

Utseende utvändigt
Coolt utseende, tycker jag. Lite skoj.

Komma åt fruktköttet
Superenkelt, enligt sambon. Behövde inte ens fundera på att ta fram den japanska sågen…

Utseende invändigt
Fint med den limegröna färgen.

Konsistens
Lite geléaktig konsistens blandat med såsom gurkan är i mitten. Kärnorna var lite för hårda. Frukten kanske inte var tillräckligt mogen?

Smak
Helt okej, men med dragning åt smaklös. Man kände lite banan och friskheten av en gurka.

Sammanfattning
Kul ur en estetisk synvinkel. Lite för smaklös och geleáktig för att få högsta betyg.
En rolig frukt, helt enkelt.


Jag förstår att ni med otrolig spänning har väntat på ovanstående recension… Och knappt kan bärga er innan nästa kommer…
Eller så börjar ni fundera på vilket torftigt liv vi verkar ha, när vi kan gå igång så pass på frukter… Jodå, så trist är våra liv – fast ibland crazar vi till det. Som när vi häromdagen åkte Telemark (mer crazy än så blir det dock inte…). Filmbevis kommer i nästa inlägg, väldigt snart.

4 kommentarer:

Dhurata sa...

Hej!
Den här såg faktiskt god ut! Jag tycker absolut inte att ni verkar ha ett trist liv!Det är ganska kul att prova nya grejer & i ditt fall så var det frukt, vem vet vad för skoj du hittar på nästa gång :)

Jo vi har flyttat till Trollhättan & jag börjar vänja mig men jag började också nästan gråta när jag såg alla lådor & säckar på ett ställe, fy så jobbigt det är när man har så mycket grejer.
Hoppas att jag också storm trivs här snart :))

Aha din pappa är också Oxe, hihihi , vi är speciella vi oxar. Trivs vi någonstans då vill vi aldrig flytta därifrån :), jag är nog också bland de extrema varianterna av oxar & min man är också oxe fast har har inte riktigt en oxe karaktär tycker jag :)
& min Melissa är också oxe:), hahaha många oxar här!
Båda katterna har börjar trivas här tror jag de har utforskat allt & nu leker de tom. jag tror att FELIWAY Kattens ansikts feromon har hjälpt de massor!
Ha en fin dag i dag / Kramar

Dhurata sa...

Du har blivit utmanad i min blogg om du vill så kan du gå in & läsa reglerna!

Dhurata sa...

Jag skrev en kommentar i går men tydligen så gjorde jag fel igen :(

Hoppas det har gått bra med lilla Morris!
Du ska se sen såå gosig han kommer att bli!
Kram på er båda , dig & Morris

Karin sa...

Jag skrev precis om stackars Morris. Fast han mår finfint ändå. Veterinären sa att han kan fortsätta med att gå och skvätta i upp till ett par veckor. Det var vi inte alls medvetena om. Trodde det skulle upphöra direkt.

Skönast blir det nog för Snöstorm. Har märkt att han är på henne på ett mer intensivt sätt. Som inte känns helt bra när de är syskon... Men Snöstorm kan ju bita ifrån.

Hoppas Trollhättan blri kanon!
Kram Karin