torsdag 27 maj 2010

Världen är bra liten - del 2

Min brorsa påpekade att händelsen med sambons jobbarkompis som av en slump hittade min blogg, påminde om den i Sydafrika.

1998 jobbade jag i Sydafrika. En svensk tjej som jag hade lärt känna där fyllde år och skulle fira det med middag på en restaurang/klubb. Och där råkade jag hamna bredvid en svensk som jobbade på Ericsson där i Johannesburg. Vi började prata och fråga varann var vi kom ifrån. Det visade sig att han också var från Västerås.

- Nämen, va lustigt, säger jag, jag kommer också därifrån. Vilket område växte du upp i?
- Hamre, svarade han. Och du?
- Hamre jag med, men vilket sammanträffande.
- Så vilken gata bodde du på då?, fortsatte jag.
- Mörtgatan, sa han, Mörtgatan 2.
- När flyttade du därifrån?, får jag fram som en viskning.
- 1975.
- 1975 flyttade min familj in i ditt gamla hus.

Hans familj byggde huset 1969 och när de flyttade tog vi över. Brorsan tog även över killens kompisar. Mina föräldrar flyttade därifrån för 1,5 år sen. Med andra ord är det inte många som har bott där.

Liten värld? Definitivt.


Nån mer som har varit med om något liknande?

3 kommentarer:

Modekatt sa...

Hahaha a du, världen är verkligen liten! Helt otoligt!

Ja de är gulliga mina små munchkin cats :)
Hur är det med Snöstorm & Morris?

Kramar

P.S Hoppas du hade kul i går kväll!

Karin sa...

Ja, visst är den. Helt sanslöst att man i Sydafrika träffar på den person som tidigare har ägt "mitt" hus.

Det går upp och ner. Ibland ligger de bredvid varann och vilar/sover, men oftast morrar Snöstorm så fort han kommer nära. Och hon tar gärna en omvåg förbi honom och sen så springer därifrån för att undvika honom. Väldigt trist.

Och sen är han alldeles för på, biter tag i nackskinnet ibland. Vilket inte gör det direkt bättre.

After worken var väldigt skoj. En av tjejerna är så härlig, glad och sprallig. Och det allra bästa - hon skrattar gärna åt min skämt...

Ha en skön fredag!
Kram Karin

Heidi.Kattfamiljen sa...

Snacka om att världen är liten, det där va ju extremt. Har varit med om vissa sådana händelser men inte lika klockren som din.

Sv: Tack :-) ja visst är dom bedårande.

Kram