lördag 12 juni 2010

Bafana - oj, va små de är...

Nu när inte Sverige är med i VM, så får man ju leta fram det land som man nästan tillhör. Och efter att ha bott i Sydafrika i ett halvår, så räknas det givetvis som mitt andra hemland (sen behöver vi inte gå in på att det är 12 år sedan...). Så jag hejar på Bafana Bafana (pojkarna pojkarna).


Var i stugan och kollade. Eftersom jag är så otroligt duktig på att göra flera saker samtidigt(vilket inte alls är sant), så städade jag medan jag kollade fotbollen. Problemet är att TV:n i stugan är väldigt liten, så pojkarna blir mer eller mindre miniatyrer (tur att det är fotboll och inte bandy). Men den är otroligt praktisk, lätt att ta fram och lätt att stuva undan. (Nä, vi brukar inte ligga framför skåpet och kolla... Fast det kanske inte är så dumt, så kan man samtidigt ha koll på micropopcorna.)


Inga kommentarer: