onsdag 16 juni 2010

Ingen ring - men en bröllopstårta

Igår så kom jag hem utan förlovningsringen. Sambon blev inte så förtjust. Men vaddå? Det finns ju så många möjligheter att ragga på tåget mellan Eskilstuna (stan kallas väl inte för Älsklingstuna för intet...) och Västerås så här i sommartider, så det är väl inte konstigt att man tar av sig ringen...

Sambon gillade inte den förklaringen.

Istället för att bära förlovningsring har jag gått direkt på väsentligheterna - bröllopstårta. Åt en bit i dag, mycket god.


Förklaring 1
Jag skulle på massage i går och tog av mig alla ringar innan och la i en skrivbordslåda på jobbet. Där ligger de kvar. Ska försöka komma ihåg dem i morrn, då jag åter ska dit.

Förklaring 2
Tre på jobbet bjöd på tårta i dag (i Västerås) då de ska pensionera sig. Och för att samtidigt fira det stundande princessbröllopet hade de köpt in Frödinges bröllopstårta.

Inga kommentarer: