torsdag 24 februari 2011

Så var det dags igen...

I dag hade jag visst råkat knyta min kofta fel. Själva bandet hamnade ovanför magen. Och vad händer då...?

Jag fick gratulationer. Det är i och för sig rätt trevligt men kanske inte för den här orsaken. Jodå, ni har gissat rätt. Återigen tror nån att jag är gravid. Nu kanske nån av er tycker att jag borde fatta vinken till slut. Att jag borde banta. Förmodligen.

Hon sa i alla fall en snäll sak senare. Och det var att hon var lite orolig för att jag i så fall skulle iväg på mammaledighet. Och hon tycker att jag gör ett bra jobb (det är alltså en kollega det handlar om). Så det var ju skoj.

Det här var på lunchen idag. Strax efter fick jag av en annan kollega tykna svar när jag behövde hjälp i en trivial sak. Och nu vill inte jobbwebbverktyget spara. Så medan jag väntar på det (istället för att gå hem vilket jag borde ha gjort för länge sen), så beklagar jag mig lite här istället.


Nästa inlägg blir förhoppningsvis lite roligare :-).

2 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Men nu får väll kollegorna ge sig?! Ja menar du är ju inte tjock hur kan dom tror att du är gravid?
Laktos eller gluten mage?

Karin sa...

Tack, va snäll du är. Jag har rätt stor mage, tyvärr. Så de har rätt till en viss del. Men sen att påpeka det för en är en helt annan sak.

Ingetdera. Kronisk stress däremot, vilket förmodligen inte gör det bättre. Och sedan de orsaker som alla mulliga & tjocka har...