onsdag 11 maj 2011

Var ute för tidigt

"Var ute för tidigt" - Det är en mening som inte ofta kommer fram över mina läppar. Jag är snarare ute för sent. Men denna gång gällde det nåt helt annat.

Sist skrev jag ju om mitt rännande efter poliser. Jag var ut igår igen och lufsade (nej, jag menar, tränade stenhårt). Men jag glömde bort att det var tisdag, dan då några av stans poliser är ute och joggar "mitt" joggingspår. Och jag stack ut alldeles för tidigt. Jag missade med andra ord de vältränade rump-nissarna (oj, nu slant tangenterna iväg igen för mig, jag menar naturligtvis de ordningssamma poliserna).

Och det var extra klantigt med tanke på att jag inte hade sambon med denna gång. För nu hade jag ju kunnat simulera en stukning eller nåt...

Tjejpoliser
Som fotot i inlägget nedan visar så är det även kvinnliga poliser som är ute och joggar. Förra gången jag & sambon var ut ihop, så var det enbart tjejen vi mötte.

Vi brukar jogga runt ån och tar då alltid samma håll (motsols). Vet inte riktigt varför, men det känns helt naturligt att göra så (eller så är vi motsolspersoner, lite motiga och dana...). Men just denna gång, så tar sambon upp att vi kanske ska byta håll. Och det var strax efter att vi hade mött tjejpolisen. Hmmm, ett samband måntro...?

Mitt joggingspår
Och nu slog det mig (ja, jag vet, jag är inte så snabb...): Varför är de ute och har koll på just min motionsslinga? Hur kommer det sig att staden har valt att sätta av polisresurser att hålla ett öga just där jag brukar flåsa runt? Och just de dagar jag brukar vara ute (det är en bedrift...)?


P.S. Japp, det är jag som är ute och joggar på bilden. Ser ni hur snabbt det går? Jag hann knappt fotta, sån speed hade jag... Och enkelt var det inte, för jag var ju tvungen att hålla in magen oxå :-).

Inga kommentarer: