söndag 3 juli 2011

2 månader kvar...


Om två månader ska vi gifta oss - sambon och jag.

Undrar om jag ska byta smeknamn på honom, hans alias "sambon". För nu ska han ju bli make. Känns konstigt. Han har ju ändå varit sambo sedan 1999. Och det är ju ett tag.

Sambons alias, hans "hemliga" kodnamn i skrivarsammanhang, fick han när jag började skriva kåserier till vår lokaltidning, vlt. Det var 2005. Och sen har det hängt med. Vill ju inte hänga ut honom - mer än jag redan gör...


Tidigt ute
Vi bokade lokal och kyrka nästan ett år innan själva vigseln ska äga rum. Några av mina jobbarkompisar tyckte att det var väl att vara väldigt tidigt ute (vilket det faktiskt inte var). Jag sa att det är för att man ska ha tid på sig att hitta sin blivande... Eller det kanske är för att man ska ha ordentligt med ångertid...

Frågan är om det är bytesrätt som gäller vid ånger, eller om det är öppet köp på den tillkommande...


P.S. Japp, det är kyrkan där vi ska vigas som är på bilderna.

4 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Mysigt att ni snart gifter er :-)

Karin sa...

Tack! Känns lite overkligt.

Modekatt sa...

Åhh vad roligt! Det är ju snart :)

Vilken fin kyrka!Antar att du har fullt upp nu med all planering :)

Kul att du tyckte om våran historia hur vi träffades, jag fick förkorta den annars så hade det vart ett väldigt långt inlägg:)

Kramar

Karin sa...

Tackar :-)! Jo, den är riktigt söt (passar alltså en annan...). Tyvärr ligger vi nog inte riktigt i fas gällande planeringen, men förhoppningsvis gör vi det dagen D...

Kram Karin