tisdag 21 juli 2009

Räser-Karin

Nu har även jag blivit frälst. Det var faktiskt ett av det roligaste och häftigaste jag har gjort. Jag har rejsat. Typ. Jag har åkt med på bana. En av sambons rejsarkompisar tog med mig i sin bil (likadan som vår), och körde två snabba varv på den kurviga motorbanan.

Körstilen som gäller på bana är inte direkt den som är idealet i vanlig stadskörning. Här är det full gas fram till kurvan, sedan ställer man sig hårt på bromsen, för att sedan åter gasa. Och man gör omkörningar som jag aldrig skulle våga mig på. Här gäller det att känna till var man har sin bil, om man vill undvika plåtskador.

Efter att ha åkt med på denna race-tur, så var jag ett enda stort leende. Helt klart skojigare och häftigare än tivolins berg-och-dalbana. Och mindre otäckt. Speciellt när det inte var ens egen bil man behövde vara rädd om och visste att föraren hade pejl på vad han gjorde. Får du chansen någon gång att åka med – ta den! Du lär inte ångra er.

Stort tack till min chaufför!!
Jag hänger gärna på igen om jag får.

Mitt race är faktiskt inspelat, inifrån bilen. Tyvärr kan jag inte lägga upp filmen här. Kanske inte är tyvärr när jag tänker efter, med tanke på att jag i filmen låter som en töntig Stockholmare…

Inga kommentarer: