torsdag 2 juli 2009

Dansat Merenge med högsta hönset

För några veckor sedan var jag på avtackningsfest för en kollega. Vi var väl 12-14 pers, ungefär, och med där så var högsta hönset för mitt jobb. Kan väl jämföras med VD.

Och inte nog med att jag har dinerat med bossen, så har jag även dansat den salsa-liknande dansen Merenge med henne. Tror ni att det är något man kan använda vid nästa löneförhandling? Jag menar, jag och högsta chefen på bygget är ju nu så häär tajta (nu håller jag upp två korsade fingrar, så att ni förstår hur tajta vi är…). Det måste väl ge en någon fördel? Eller så var jag helt enkelt inte tillräckligt bra dansör. Hmm, det kanske till och med kan ge motsatt effekt – jag får löneminskning.

2 kommentarer:

Åsa O sa...

Bildbevis! Nu har du ju börjat med bilder (Karin the rock babe) och då förväntar man sig att det ska fortsätta som ett stående inslag i bloggen ;-).

Karin sa...

Nu har jag uppfyllt din önskan. I alla fall den här gången. Och med en ovanligt snyggt redigerad bild dessutom...

/Karin