fredag 16 oktober 2009

Återträff

I morgon ska jag på återträff med nian, både min gamla klass, parallellklasserna samt nior från några andra skolor i stan. Nu kan det ju inte ha varit så länge sen vi sågs, eftersom jag slutade väl nian för knappt 10 år sen? Nähä, inte det. Det är tydligen 20 år som har gått.

Det är bara en enda som har stått ut med mig så länge. Man kan säga att hon är väldigt tapper, förstående och snäll som har orkat bära det oket… Eller är det tvärtom…?

Jag tänkte som så att det vore ju rätt skoj om man hade uppgraderat sig lite sen sist, när man träffar sina gamla klasskompisar. Så tills i morgon ska jag vara känd, rik, smal, framgångsrik, populär och omtyckt, snygg etc. Och jag har jobbat hårt på det där.

Jo, jag har jobbat extremt mycket på detta, i alla fall den sistnämnda egenskapen – etcetera. Det kändes som rätt sak att ta tag i först (de andra gav jag upp redan innan jag började). Speciellt eftersom jag inte har någon aning om vad det är. Så man skulle kunna säga att jag har lyckats med målsättningen att vara just etc…



Nästa steg är ens outfit. Det var extremt länge sedan jag var ut och svängde på mina lurviga. Så vad är modernt i dag? Hade fundering på att välja kläderna som jag modellade i i ett tidigare inlägg. Men eftersom jag lånade de leopardmönstrade attiraljerna, så fick jag tänka om. Nu ska jag istället bära kreationen Fame. Snyggare än så kan jag nog inte bli…


P.S. Jag blev grymt oroad och besviken över att ingen frågade varför jag såg ut som jag gjorde när jag poserade i cerise top, leopardskärp, illgröna tights och med cigarett och champagneflaska i högsta hugg. Hmm, undrar vilken bild folk har av mig, egentligen, om man tror att det är så jag brukar se ut…?



Jag förstår inte riktigt varför jag visar de här extrema bilderna...

2 kommentarer:

Dhurata sa...

Hej
Hoppas du har haft kul med dina gamla klasskompisar! & ang din klädsel så förstår nog alla att du skämtade bara :).
Snöstorm & Morris är så himla söta. Det är alltid roligt att läsa din blogg & se vad de där två kissekatterna har hittat på för skoj!
Ha det bäst!

Karin sa...

Hejsan Dhurata!

Det blev skoj på återträffen. (Mer detaljer ser du i inlägget jag gjorde nyss, där får du även skåda några otroligt vackra(?) bilder på mig...).

Va kul att du gillar bloggen! Jag var in och kikade på dina kissar, och de är ju helt underbara! Det blir nog snart ett nytt inlägg med Morris (går inte att låta bli, han är full av upptåg).

Ha det riktigt gött!
Hälsn. Karin