fredag 2 oktober 2009

En fotomodell i familjen!!

Äntligen! Äntligen har det hänt! Det var på tiden, måste jag säga.
Vi har nämligen, numera en fotomodell i familjen. Jajamänsan! Svårt att tro? Självklart! Men som de säger: Undrens tid är inte förbi.

Nu kanske ni tror att det handlar om bilder i familjealbumet. Ånej. Det här är nämligen på riktigt. Det är en proffsfotograf som har plåtat, det handlar närmare bestämt om en kalender som kommer att säljas (jo, för äkta pengar). Återigen nej, jag varken ljuger eller överdriver (som om jag någonsin skulle göra nåt sådant…). Jag ser den här kalendern som startskottet på en karriär som kommer att sopa banan med de där benranglen som annars brukar posera framför kameran. Äntligen är det familjen Eckemarks tur!!!

Som de flesta förmodligen redan har räknat ut, så handlar det tyvärr inte om mig (bilden får väl symbolera mitt sista, småtaffliga försök att hålla kvar vid modelldrömmen…). Sambon? Nää, inte han heller. Det är givetvis nytillskottet i familjen som är stjärnan: Morris.

Som ni har sett i tidigare inlägg så gör han sig väldigt bra på bild (kan i och för sig ha varit att det är en otroligt duktig, skärpt och talangfull fotograf som har tagit korten här hemma…). Huskatten, katthemmet från vilket vi har fått honom, gör varje år en kattkalender. Och för år 2010 är Morris inte bara med – han tronar på förstasidan! Tillsammans med sin brorsa, han som är nästintill identisk med vår gullekatt.

Så nu hoppas jag att många vill köpa den här kalendern, och på så vis stödja Huskattens jobb med att ta hand om herrelösa katter. Men framförallt: För att Morris är med! Det här är första, och förmodligen enda, gången pengar kommer att tjänas tack vare skönhet i den här lilla familjen.

Och nåde den som använder kalendern, och vänder blad vid varje månadsskifte. Låt bli! För självklart måste Morris Eckemark (sen han blev erkänd fotomodell har han mitt namn som efternamn), synas varje månad…!

Inga kommentarer: