fredag 20 november 2009

En kul kommentar/respons


Efter att jag förlovade mig har jag fått flera gratulationer. Jätteskoj!! Sen har jag fått några andra reaktioner…

En kompis till mig gav en helt annan respons. Han och jag brukar skämta och småbråka med varann, med en go och varm glimt i ögat. Han är både rolig och trevlig, och en riktig babblare. De där två förstnämnda egenskaperna är givetvis något jag aldrig skulle erkänna för honom att jag tycker. Lite synd då att han får mina blogginlägg automatiskt på sin mejl…

Så här skrev han när han hade fått reda på förlovningen:
”Spontant känner jag att sambon din rusar in i detta beslut utan att veta vad han får.......:) Dock så gäller det sorgligt nog de flesta män (inklusive mig själv) här på denna planeten att man inte får tänka efter i lugn o ro innan man blir intvingad i stora beslut ..... Man kan ju bara hoppas att han varit klok nog att förhandlat in några ångerveckor. Även det glömde jag....!"

Kanske ska tillägga att han därefter skrev:
”Skämt o sido MÅNGA STORA GRATTISKRAMAR!!!!!!”

Jag fick mig i alla fall ett stort och hjärtligt skratt, speciellt med tanke på att jag och sambon har varit tillsammans i 12 år. Man tycker ju att han under den tiden hunnit tänka igenom detta ordentligt…





Nu vet jag inte om det var miljön som påverkade, att sambon glömde lägga in klausulen om ångerveckor... Kanske...

Inga kommentarer: