söndag 29 november 2009

LusseKatt

Vår lokaltidning (och en hel del andra också för den delen), brukar vid den här tiden på året utlysa en tävling. Man får skicka in en bild på sin kisse för att få den omnämnd som årets Lussekatt.

Tidningsredaktionen väljer ut ett antal (10?) kattbilder som går till final. Dessa visas i tidningen och på nätet och så får folk rösta. Jag har nyss skickat in en bild på Morris (jodå, det var sista dagen i dag).

Men eftersom jag är en riktig velpotta, så hade jag väldigt svårt med att välja ut ett kort. Han är ju min lilla bäbis trots allt, så tycker jag givetvis att han är urgullig på alla kort. Tills slut stod det mellan dessa två kort. Det som vann var bras-kortet, p.g.a. det stämningsfulla skenet. Tyvärr syns det inte där hur söt han egentligen är.

Ihop med bilden ska man skriva en kort text (som om jag skulle klara av att skriva kortfattat…). Följande ville de ha: Berätta lite kort om vad hon eller han heter, vilken ras det är, vad katten helst äter och andra egenskaper som gör den unik - samt förstås hur många år katten är.

Och detta skrev jag:
”Morris, 6 månader, är en gosig, busig, söt och lekfull bondkatt, och kommer från Huskatten, Västerås. Här beundrar han den stämningsfulla elden, vilken t.o.m. stal hans uppmärksamhet från vlt… (se bildens nederkant). Morris är väldigt förtjust i sin storasyster Snöstorm, 10 år, som han gärna busar och gosar med så fort han får möjlighet. Hon ser dock honom som en jobbig och bråkig lillebror.”

Så nu håller vi tummarna…

Inga kommentarer: