måndag 23 november 2009

En riktig knäkatt

Det har visat sig att Morris är en riktig knäkatt. Och det gäller var man än är. Kan ligga i knät när man, som nu, sitter vid datorn (om han inte ligger framför skärmen eller knatar på tangenterna). Och det är jättemysigt, speciellt eftersom han kurrar så där charmigt högt! Men kanske inte riktigt vid varje tillfälle…

Han gillar nämligen att lägga sig i knät när man sitter på toa. Helt okej, tills man kommer till själv slutproceduren. Då blir det ju lätt en glipa (vet inte hur man gör utan att en glipa uppstår). Och att han ska trilla ner vid ett sådant tillfälle, är inget jag skulle uppskatta. Förmodligen inte han heller… Det räcker med att han har hoppat ner i toan en gång – men som tur var som var det spolat.

Nu tänker ni kanske att jag inte vågar ta en bild som illustrerar ovannämnda tillfälle. Eller att jag inte är så dum att jag lägger ut en bild där jag sitter med rumpan bar. Jodå, så dum är jag. Men, bilden blev av dålig kvalitet. Den blev alldeles grynig. Kameran – eller fotografen – blev kanske alldeles chockad av att komma på mig med brallorna nere… Jag vet inte riktigt om det är jag eller ni som ska vara mest glada för det…

Kortet visar dock en annan toalettsituation. Den att Morris, när han inte hoppar upp i knät, gärna lägger sig i byxorna när man sitter på toa (om vilket jag har skrivit tidigare). Denna gång i mina mysbyxor, vilka jag fick kliva ur då han inte alls hade nån lust att flytta på sig. Fast det är väl ännu ett bevis på att han är en riktig myskatt…

Inga kommentarer: