fredag 9 juli 2010

Bröllop i kväll?


Den här helgen är det Power Meet här i Västerås. 17 000 amerikanska bilar är här och visar upp sig. Det blir cruising och de har en marknad med allt som kan tillhöra en jänkare, samt utställning av de allra snyggaste bilarna.

Det brukar vara skoj att kolla cruisingen. Vi gillar snygga bilar, speciellt de som är lite äldre. Så en tradition är att ha picknick nånstans längs med cruisingvägen och bara njuta.

Bröllop
Sedan några år tillbaka har man möjlighet till drive in-bröllop - med präst och allt. Ett 40-tal har anmält sig och det finns fortfarande plats för fler... Och vi har ju tänkt att gifta oss... Kanske ska slå till? Ni som läser det här är välkomna ikväll...

Problemet är att jag inte har någon bröllopsklänning & vi har ingen amerikansk bil (och sen skulle nog några bli lite besvikna?).
Så vi struntar i det. Vi kanske tar det nästa år istället...


Skämt åsido så tycker jag det här en kanonidé (även om det inte passar oss). Nytt för i år är drive in-dop.

6 kommentarer:

åsa ode sa...

Jag skulle definitivt bli besviken! Erat bröllop kommer ju att bli nästa års höjdpunkt. 2010 var det Victoria och Daniel, 2011 är det Karin och Andreas! Och eftersom jag inte alls gillar PowerMeet hoppas jag att det inte blir då!

Karin sa...

Nää, där har du helt fel! 2010 är ju ERT år!!
Sambon hälsar: "Vilka faan är Victoria & Daniel? Till dem har vi inte blivit inbjudna..."

Kram!

Heidi.Kattfamiljen sa...

Jag bara äääälskar spontana crazy ideér så jag tycker gift er ;-)
Kanske nått jag och älsklingen skulle göra. Vi har dock heller ingen raggerbil men bekanta och släktingar har.

Sv: Ja det är otroligt tråkigt att han blev skrämd :-(
Det skulle absolut vara en bra ide att skriva det på en hundblogg. Skall se om det är någon hundbloggare som vill låta mig gästblogga. Måste på nått snyggt sätt fråga utan att trampa hundägare på tårna plus att dom skall ju hålla med mig i detta. Inte alla som gör.
Om hundägaren ser katten som den onda så att säga så är ju det bästa försvaret fortf att koppla hunden så den inte springer fram till kisse. Jag vet inte hur det ligger till med det där om dom siktar på ögonen men jag kan tänka mig att det lätt blir så att dom träffar ögonen. Skulle dom sikta där så är det smart av katten. Inte så jag vill att någon hund skall bli av med ögonen men kommer en stor hund och vill min kisse illa så hellre att hunden blir riven i ögat än att hunden tar en tugga och bryter nacken på min katt.
Hihi ja jag har en automatisk funktion mot folk som blarrar för mycket, neejdå jag bara skämtar ;-)

Förstår att ni inte gillar den tanten med hunden. Men tur att snöstorm inte blev rädd. Haha apprå på tanter, läs på min facebook ska du få höra om surtanter haha.
Ja visst var det kul att Mollys video hamnade på framsidan. Nu hoppas vi att rätt familj dyker upp till denna lilla söta kisse.

Kraamis

Modekatt sa...

Tack för dina fina kommentarer!

Vilken häftig idé att kunna gifta sig där!
Jo Melissa har alltid härmat oss vad gäller allt tom skrik :) men det har nog att göra med det att hon var bara 6 veckor när vi skaffade henne så hon lärde sig från oss inte från sin kattmamma tror jag!

Hoppas du har haft en skön fredag!
Massa kramar

Modekatt sa...

Hihihi Tack! Den ska jag förstora tror jag :)

Ha en härlig dag!

Karin sa...

Javisst är det en kul idé. Det var många par som nappade på den och vi var väldigt många som kollade. Det var jättemysigt.