lördag 24 juli 2010

Tvätta verandaräcket

Tyvärr har verandaräcket en tendens att bli riktigt skitig - varje år (det är just det där sistnämnda som jag inte riktigt har kunnat förlika mig med än). Men det är nog för att huset precis ligger vid vattnet/ån, och hellre det än ett snyggt räcke.

Hur som helst så fick vi (läs: sambon) energi till at göra rent räcket, och jag hängde på. Trots att vi bara skulle tvätta inte alltför grundligt (läs: slarvigt), så har jag en tendens att göra det grundligt när jag ändå håller på. Så för att visa hur duktiga vi var, kommer här lite före- och efterbilder. Det var på slutet som jag kom på att det är rätt kul att se hur skitigt det var innan. Så när det gäller verandaräcket så är det (faktiskt) den delen som var minst smutsig som jag hann fota, innan det tvättades.


Och nu var ju jag igång, så då fortsatte jag med grinden:


Och så tog jag allra översta delen på grinden till biluppfarten:


Visst blev det skillnad? Nu är det bara räcket till uthuset (där vi har toan & gästrum), gäststugan & lekstugan, resten (nästan hela) grinden till garageuppfarten samt staketet kvar. Oj, nu blev jag trött...

Inga kommentarer: