måndag 19 juli 2010

Bröllopsplaner


Vi har tänkt gifta oss nästa år. Så nu gäller det att först och främst hitta en trevlig lokal, vilket vi började speja efter för ett halvår sen. Visade sig vara svårt så vår lokalletarenergi dog ut. Så vi står fortfarande och stampar på steg 1. Och ni som såg Lorry när det begav sig, vet ju hur viktigt det är med lokal (”Vi har ju ingen lokal, ju”)… (Kolla gärna klippet, funkar fortfarande :-)).

"Bröllopskoordinator"
Så nu har vi anlitat en bröllopskoordinator för just den uppgiften. Eller rättare sagt, bett min barndomsvän om hjälp. Och hon har tagit uppgiften riktigt seriöst. Hon letade fram ett gäng förslag och så skjutsade hon runt oss igår för att kika på ställena. Och efter att ha sett kronprinsessans bröllop på TV har vi ju lite krav:

  • Krav nr 1: Finnas utrymme för alla poliser och militärer som ska hålla folkmassorna borta från kortegevägen.
  • Krav nr 2: Att det finns en tillräckligt lång, vacker gång som mitt släp kan göra sig rättvisa på. För jag ska ha längre släp än Vickan, dvs >4 meter.
  • Bonus är givetvis pampighet som matchar Vickans.

Tycker att slottet jämte uppfyller kraven. Tyvärr ser man inte på den här bilden den vackra, långa trädgårdsgången, men jag lovar att jag på den kan ha ett jääättelångt släp…

Jag har dock börjat ifrågasätta min kompis expertkunskaper. Jag menar, hon har ju bara gift sig en enda gång. Inte mycket att bygga en expertprofil på direkt. Men än så länge är hon billig, kostat enbart en lunch och en fika. Fast hon kanske skickar en faktura i efterhand där hon tar betalt per timme. Och då blir det dyrt.

Ett annat alternativ
Ett ställe som en tjusig allé leder fram till, vore ju nåt. Såsom bilden visar. Fast den här allén kantrar vägen som leder till vår sommarstuga. Hmmm, det kanske är här vi ska ha festen? Då får vi ju den där sista orsaken till att bygga ut verandan (vi håller nämligen på att vela fram och tillbaka om vi ska göra det, som ni ser är den inte så stor).Fast det förstås, vår mulltoa är tänkt för ett hushåll på 2-4 personer. Blir jobbigt för sambon att tömma mittemellan varmrätten och efterrätten…


Inga kommentarer: