tisdag 25 november 2008

Soppatorsk - En omöjlig händelse

Sannolikheten att vi skulle få soppatorsk var minimal. Att det dessutom skulle ske just då, när det skedde, var ännu mer omöjligt. Med andra ord var sannolikheten så obetydlig att detta bensinstopp förmodligen aldrig hade inträffat. Och jag hade gladeligen trott och litat på detta, om det inte var för den där lilla, lilla detaljen att det var just slut på bensin som vi hade.


Sambon klurade vidare på vart bensinen hade tagit vägen. Han till och med slängde fram teorin att garagegrannen kanske hade slangat vår bil. Givetvis sades detta på skoj, eller…?


Tyvärr kan man inte lägga till bilagor till blogginläggen (väldigt konstigt eftersom man kan bifoga såväl bilder som video). Ovanstående är nämligen en snutt ur ett kåseri som jag fick publicerat i dag, 25/11, i vår lokaltidning, vlt. Och kåseriet är för långt för att lägga som ett inlägg (tycker jag). Så den som är nyfiken på hur vi (läs: sambon) lyckades med att få bensinstopp trots att det enligt sambons beräkningar var helt omöjligt, får höra av sig till mig så mejlar jag det.

karin_eckemark(at)hotmail.com

Inga kommentarer: