tisdag 11 november 2008

Uppdelning av hushållssysslor

Hemma hos oss har vi delat upp det så att den ena tvättar och den andra viker tvätten. Nu är det så tråkigt att den ena av oss inte tar sina uppgifter på riktigt allvar. I alla fall som det verkar. Det är nämligen så att den person som ska vika tvätt slarvar alltför ofta. Just nu ligger det till exempel två tvättpåsar fulla med tvättade kläder – ovikta givetvis. Och i dag är det tvättdag. Med andra ord är det alltför troligt att personen i fråga snart har tre tvättpåsar med ren tvätt att ta hand.

I sådana här lägen är det lätt att bli irriterad, och jag kan inte låta bli att vädra detta missnöje för er kära läsare. Visst kan det verka elakt att hänga ut personen så här på nätet, men om det inte blir ändring på det här tråkiga beteendet vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Hur får man egentligen en slarver att göra sina åtaganden hemma? Detta är nog något som sambon gärna vill veta.

Nä, nu måste jag sluta. Jag får väl helt enkelt ta hand om de rena kläderna. Trots allt är det ju min uppgift att vika tvätten…

2 kommentarer:

Sailing White Pearl sa...

Men hallå! Skärpning : ) sätt på dig I-poden och börja vik. Med musik blir allting mycket roligare. Jag kan rekommendera Metallicas nya! Den ger rätt så mycket energi.

Karin sa...

JO, du har väl rätt. Tar emot att säga det eftersom det betyder att jag måste ta hand om kläderna. Tyvärr har jag inget att skylla på heller. Eller funkar det att skylla på att jag var "tvungen" att skriva det här blogginlägget...?