måndag 4 januari 2010

Ett katthem har brunnit ner

Tyvärr har ett katthem brunnit ner, Katthemmet Kompis i Nybro. Som tur är så har flera katter kunnat räddas. Dock har några sprungit ut i skogen och de vet inte hur många som har avlidit. Dessutom brann hela deras stora matförråd upp.

Ni som känner med dessa stackars katter, har möjlighet att bidra. Dels kan ni gå in på http://katthemmetkompis.blogg.se/ och se vad de behöver få skänkt. Dels kan ni vara med och bjuda på kattsaker till förmån av Katthemmet Kompis: Auktion på Tradera.


Precis nu hoppade Morris upp i mitt knä (se bild), vilket gör skrivandet rätt svårt, men väldigt mysigt. Han är från ett katthem i Västerås. Han, hans 4 syskon och deras mamma hämtades från ett vanvårdat hem när han var en dag gammal. Nu är han 7 månader, rätt stor, men fortfarande väldigt lekfull. Dessutom är han otroligt sällskapssjuk och gosig!

4 kommentarer:

MODEKATT sa...

Hej Karin!
Visst e det hemskt det som hänt med katthemmet Kompis men allt vi kan göra är att försöka hjälpa till med en liten slant!

Tack för dina fina kommentarer :))
Men jag e inte så smal som det kanske ser ut på bild, man lär sig att gömma sina extra kilon. Jag har gått upp ca 15 kg på bara några år, vill absolut ej bli trådsmal men träna mycket & banta bort några kilo skadar ju inte!
Jag vill också hitta någon sorts rolig träning men vet inte riktigt vad!

P.S Morris e hur gullig som helst, & jag måste bara säga att jag verkligen får ett leende på läpparna varje gång jag läser din blogg!!
Kram Dhurata

Karin sa...

Hejsan Dhurata!

Åh tackar!! Som mamma till Morris, så blir man ju stolt och glad när nån tycker han är söt! Och för att du gillar min blogg!

15 kg??? Antingen är du het suverän på att gömma kilon, eller så har du en kamera jag skulle vilja ha, eller så måste du ha varit tunn som bara den innan.

Jag fick en dansmatta till Nintendo Wii som julklapp. Suveränt skoj!! Och svettigt. Rekommenderas!

Om nån vill spana in några suveränt söta katter, ska man gå till http://modekatt.blogg.se/category/mina-katter.html.

Kram Karin

Sailing White Pearl sa...

Han ser ut som ett lejon - lika stolt och bestämd och vacker.

Karin sa...

TACK!! Vi tycker också att han är väldigt fin. Han är faktiskt väldigt lik Simba, förutom färgerna förståss.