lördag 30 januari 2010

Blog Award

För ett år sen berättade jag hur förvånad jag blev över att jag inte ens blev nominerad till nåt av de olika blog awardsen som årligen delas ut. Jag som platsade i flera olika kategorier (förmodligen alla, när jag tänker efter…).

MEN, nu har jag faktiskt fått ett! Jo, det är sant, se nedan. Stort tack till Dhurata – Modekatt! Du förgyllde min dag – du fick mig att känna mig glad, överraskad, stolt och rörd! Speciellt då vi inte ens känner varann.

Sju saker om mig själv som inte alla känner till:

  • Jag löser korsord innan jag ska somna – helst svåra sådana.

  • Mina fötter är alltid antingen kalla som isbitar med stelfrusna tår, eller brännande glödheta.
  • Jag avskyr käckhet (speciellt på morgonen), jag tycker det känns falskt.

  • Jag dricker kopiöst med vatten, eftersom jag nästan alltid är törstig.

  • Jag gillar inte att man ska mysa på fredagar, äta och dricka gott på lördagar samt ha s.k. söndagsmiddag. Jag tycker man lika gärna kan äta och dricka gott en tisdag.

  • Jag gillar inte att få order, jag gillar att ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Självfallet även i dialog med andra.

  • Jag gillar logiskt tänkande och struktur, men jag gillar inte rutiner – att man gör mer eller mindre samma sak varje dag. Jag behöver omväxling och flexibilitet.

Nu läser jag väldigt få bloggar. Men dessa är jag inne på då och då och som jag tycker förtjänar ett bloggpris:

  • By a’ Bladet – Tar upp aktuella händelser och skruvar till det några varv så att det blir härlig humor av det (tips: ställ er på de länkar som är med i inlägget och se längst ner vilken artikel det syftar på för att förstå vinklingen – det är då det blir roligt).

  • tibergs blogg – Humor baserat på nyheter.

  • White Peal – Eftersom den ger tips, stöd och uppmuntran till alla som har segelbåt. Jag har det inte (är ingen båtmänniska), men jag ser att bloggen betyder mycket för de som har det. Själv läser jag den för att få reda på vad min kompis har hittat på sen sist. Dessutom är den stilren och snygg designmässigt sett.

  • Modekatt – Har två otroligt söta katter. Och de förekommer ofta på bilder i olika situationer. Så jag går in och bara njuter av dessa underbara varelser.

4 kommentarer:

Dhurata sa...

Just det ja, du blev ju inte nominerad till blogaward förra året :)), men nu så!

Vi känner inte ens varandra men det är alltid kul att läsa din blogg. Du kan skriveriets konst, & skriver alltid på ett underhållande sätt! & jag tycker att dina katter är otroligt söta!

Ha en härlig söndag!
Kram Dhurata

Karin sa...

Tack!! Ja, äntligen fick jag ett pris... Och jag är superstolt!

Jätteskoj att höra! Va gullig du är!

Trots att jag inte lever nåt jätteinnehållsriktliv, så finns alltid nåt att berätta. (Här får jag nog rikta ett tack till sambon och katterna som är så generösa med knasiga upptåg, för själv gör jag ju aldrig nåt sånt...).

Kram Karin

Heidi.kattfamiljen sa...

Va roligt att du hittat till min blogg och att du gillar den :)
Härligt att det är fler som älskar sina katter på samma sätt som jag :D
Du är varmt välkommen tillbaka. Kikar in hos dig också i fortsättningen.

Karin sa...

Jag försöker få till med jobbet att jag ska vara barnledig med katten - konstigt nog vill de inte alls gå med på det...

Exakt, det är skoj att hitta några själsfränder när det gäller kissarna. Så jag kommer definitivt titta förbi dig lite då och då.

Som du kommer att märka blandas det hej vilt här på bloggen. Fast oftast är det katterna eller sambon som figurerar. Konstigt nog är det mest de som gör knäppa saker... Fast denna gång var det jag.

Kram Karin