fredag 29 januari 2010

Filmbevis

För er som – liksom jag – behöver piggas upp lite.

Här kommer två snuttar film där sambon tar sig en svängom på dansmattan. För att han ska ha möjlighet att dementera att det verkligen är han som figurerar i filmen, så syns inte hans ansikte (för säkerhetsskull har jag kapat av hela huvudet).

Ena filmen visar på svårigheten att få stegen att se ut som dans… Den andra visar på hur lätt det är att göra fel och hur man då ännu enklare kommer ur sin rytm. Den senare visar dessutom prov på filmarens sångbegåvning… Och jag dementerar alla elaka rykten som säger att det är jag som står bakom kameran (=mobilen). Det är mer troligt att det antingen är Morris eller Snöstorm, för jag har en mycket bättre sångröst än så där… Och den som inte tror på den teorin, så är mitt nästa förslag att jag sjunger falskt med flit…

Så höj volymen "and feel the beat".


4 kommentarer:

Åsa O sa...

Underbar dans - jag vill ut och dansa med Andreas ;-). Men det där med sång - möjligtvis att det var ett svagt hummande men jag hade trott på något "mer".

Karin sa...

Jag tror du ska vara glad att det var så pass lite "sång" som det var. Måste ju tänka på dina öron...

Dhurata sa...

Hahaha det där såg rätt roligt ut! & du hörs inte så mycket :)
Kanske vi också borde skaffa oss en sådan matta!

Jag blir alltid glad när jag läser din blogg, just därför så förtjänar du en Award !
Kram på dig

Karin sa...

Tack!!
Gu va skoj att höra!! Ditt beröm förgyller verkligen min dag!

Min kompis Åsa var lite besviken över att min "sång"insats var så begränsad. Men jag vill ju inte skrämma iväg mina läsare...

Kan verkligen rekommendera dansmattan! Jag dansar så svetten ryker (hm, det där blev ett konstigt uttryck...). Det är min träning - som dessutom är suveränt skoj!

Kram Karin
P.S. När inte Morris och Snöstorm ser, så brukar jag spana in dina charmiga katter. Fortsätt väldigt gärna med att lägga ut kort på dem - de är så söta!