fredag 16 april 2010

Det gör ont, det gör ont...

Nu passar verkligen Lena Ph's låt väldigt bra. Eller, nja. För egentligen gör det inte ont - det gör jävligt ont.

Jag har - av sambon - fått en skönhetsmackapär. Eller rättare sagt, ett tortyrredskap. Och jag har mig själv att skylla, för jag önskade mig den nämligen själv.

Det är en epilator, en silk-epil. Det är som en rakapparat, förutom att den istället för att kapa hårstråna drar ut dem. Låter det smärtsamt? Det är bortom smärta.

Att vaxa sig är bara blahablaha i jämförelse. Det är som en smekning, medan detta djävulsinstrument måste vara designad för att knäcka den mest hårdföre agent. För silkepilen drar inte bara upphårstrån - den suuuger in hela skinnet. Så med ett sånt tortyrredskap tillhanda kan man få ut de mest hemliga av alla hemligheter - av vem som helst.

Men, jag använder den ändå. Fast lite smärtkänslig och harig är jag ändå, varför jag enbart klarar av att fixa ett ben i taget.
Så nu vet ni varför.
Nu vet ni varför jag haltar så...

7 kommentarer:

Dhurata sa...

Ajajaj! Förstår dig & tycker faktiskt synd om dig :)
Jag har också en sådan & det e sant det du säger,vaxning är ingenting i jämförelse med epilering!
Snart är dags för mig också att lida pin !
Som man säger vill man vara fin så får man lida pin!

Ha en fin lördag/ Kram

Heidi.Kattfamiljen sa...

Hihi jag är så feg så jag rakar bara, men jag har ganska ljusa och tunna hårstrån som tur är. Modigt av dig att använda epilator.

Listan du tipsade mig om har jag skrivit ett inlägg om och länkat till dig också :) jag var redan med i den gruppen du tipsade om :)

Kram Heidi

Karin sa...

Avundas dig, Heidi. För om man tittar på mina ben, i sin naturliga form, på avstånd så skulle man kunna tro att jag har svarta, lurviga byxor på mig...

Dhurata, ja vad gör man inte för att känna sig lite snyggare.
Om jag inte kan trolla bort magen, så får jag väl i alla fall ha lena, (någorlunda) släta & hårlösa ben i alla fall när jag viasr mig på stranden ;-).

Tack Heidi, för att du åter tog upp problemet med djurlågeri & dess låga straff på din blogg & länkade till namnlistor för att råda bot på det. Och va gulligt att du skrev att jag tipsade om det.

Ni som, liksom vi, anser att djurplågeri ska resultera i straff som står i proportion till brottet, ska gå in på www.kattfamiljen.se.

Kram Karin

Anonym sa...

Jag har också en sådan mackapär, nu dammar den någonstans, den är kass, jag får inåtväxande hårstrån fastän jag aldrig haft det problemet tidigare. Och benen blir aldrig riktigt lena, utan mer stubbiga..? :/
Undrar om vaxning är bättre? Någon som vet?

Heidi.Kattfamiljen sa...

Ja jag är rätt nöjd med att ha ljusa tunna strån men det innebär också att jag inte har sådär jätte tjockt och snabbväxande hår på huvet. Men man kan inte få allt ;)
Hihi fnissade lite åt din kommentar ang svänga sina lurviga ;) hihi

Tyckte dessa listor verkligen behövde spridas vidare. Ensam kan man inte göra så mycket men tillsammans kan man ibland förändra :)

Vad den där jorbruksministern håller på med undrar jag verkligen?!?! Han har nog hanmat på helt fel post. Han verkar inte vara en djurvän överhuvudtaget faktiskt.

Ha en trevlig kväll, kraam Heidi

Dhurata sa...

Fast när man använt epilatorn några ggr. så gör det egentligen inte lika ont som de första gångerna.Tur e väll det ;)
Den filmen var rolig fast om man jämför med Alice i underlandet så tror jag inte att den e lika bra!Själv så har jag inte sett film i 3D men jag skulle gärna vilja se Alice i underlandet.
Nähä du, så gammal är du inte :)

Till tjejen som får inåtväxta hårstrån: Det är likadant med vaxning, det får jag med om det är kallt men får skrubba ordentligt så försvinner det!

Ha en bra måndag/Kram Dhurata

Karin sa...

Japp, jag känner också igen problemet med inåtväxande hår. Fast det har inte gjort nån skillnad vilken metod jag än kört med. Läste en annons för en skönhetssalong att man skulle fixa sig där, tyckte de, i alla fall bikinilinjen, för då slapp man det problemet.

Vaxning tycker jag är så himlans kladdigt och omständligt, varför jag har gått över till epilatorn (försöker i alla fall).

Jag kanske ska använda det här tortyrinstumentet lite oftare så att benen blir vana. Och inte vänta tills det har blivit en matta (som jag gör nu, jag är fortfarande halt).

Kram Karin