tisdag 20 april 2010

Trög eller långsam?

Sambon har myntat ett begrepp som vi brukar köra med (kanske lite för ofta...):
"Jag är inte trög - jag är bara lite långsam".
Fast den här gången kunde jag nog inte använda det. För den här gången var jag rent ut sagt trög.

Ibland så driver vår internetuppkoppling med oss. Den slutar helt enkelt att fungera. Men den brukar kicka igång igen relativt snabbt igen. Igår eftermiddag så kopplade den ifrån sig, men utan att komma tillbaka på hela kvällen.

Jag skulle betala in till en fest. Jag hade redan fått dispens på några dagar. Men gårdagen var absolut den sista. Givetvis skulle jag betala via nätet. Tiden gick utan nåt nät, och jag blev alltmer desperat. Betalningen var lika med anmälan. Och detta var min sista chans.

Hur ska jag kunna meddela att jag kommer, och fråga om det går att betala ännu en dag senare? Det är då jag kläcker ur mig den otroligt intelligenta kommentaren:
"Jag kan ju skicka ett meddelande till henne på Facebook."
Nä, jag är inte trög - jag är bara (otroligt) långsam...


Hur det gick? Jag hade hennes mobilnummer (det rätta), så jag messade & betalningen fixade jag i morse (vilket var helt okej).

6 kommentarer:

Heidi.Kattfamiljen sa...

Hihih ibland tänker man knasigt ;)
Fast för mig låter det inte helt fel att du skulle skickat mess på facebook. Jag brukar nämligen använda facebook i mobilen också ;)

Sv: Jag svarar så gärna på frågor om katter :) så du behöver aldrig känna att det är dumt att fråga.
Man ser att katten har tandsten om det är som grön/bruna beläggningar på tänderna, oftast är det längst in och det brukar bli tandkötts inflammation i samband med tandsten och så luktar dom inte så fräscht heller.
Om du tycker det är svårt att avgöra så maila över en bild på deras tänder, om du lyckas fota då ;)
Hihi nejdå ja skall inte säga nått till dom andra, men jag vet, Eddie är absolut den sötaste katten i världen. Han kommer undan med allt här hemma för han är så söt. Han har dessutom ett hjärta av guld, snällare och mer kärleksfull katt får man leta efter.

Kram Heidi

Karin sa...

Det tänkte jag inte alls på. Att jag kunde skicka meddelande på Facebook via mobilen (se, jag är nog lite trög...).

Stort TACK för din info om tandsten på katter! Jättesnällt av dig.

Kram Karin

Dhurata sa...

Tur att det gick bra!:)
Vår internet är också sådan ibland vill den & ibland så vill den helt enkelt inte!

Vilken sötis han är som ligger i dina knän när du bloggar & skriver till oss.
Ja ville väl leka kurragömma då han gömde sig, hihihi.
Det gillar många katter att göra, alltså skrämma ihjäl oss & de har bara legat & gömt sig, hihihihi.

Kramar från oss med Melissa & Alissa ligger också här i sängen & vi surfar runt :))

Sooz Photography sa...

sv: Tack så jättemycket! :)

Mörkrött är väldigt fint. Det passar även bra i kombination med vitt och svart, en blandning som jag gillar ^

Ja, eller hur! Modern Family är en av de bästa serierna på länge, så klockren :) Har du fått någon favoritkaraktär ännu?

Karin sa...

Jag har inte sett gårdagens avsnitt ännu, men har spelat in det. Så jag har inte riktigt hunnit än att bli extra förtjust i någon. Men de är bra sköna.

Kan rekommendera er andra att spana in Modern Family på 4:an på fredagar (21.30 tror jag). En ny skön serie. 2 avsnittet var igår.

/Karin

Dhurata sa...

Ja det var charmigt med huskyn som var så snäll däremot katten var en riktig buse :))