lördag 3 april 2010

Unika bilder!


Oj, så paff jag blev när jag såg katterna ligga så här ihop i sängen. Jojo, de kan ligga och gosa ihop (när Morris är lugn), men aldrig så här. Morris har krupit in i Snöstorms famn och det är helt okej med henne. Riktigt coolt. Så jag sprang (för att vara på säkra sidan) och hämtade kameran.




En liten stund senare så hoppade Snöstorm upp i ena klöspelaren och la sig. De gillar att ligga där: det är mjukt, man kommer upp en bit och det är en liten kant som avgränsar på ett bra sätt. Men det dröjde inte länge förrän Morris också skulle vara där (han brukar ju vilja vara där Snöstorm är). Jag hörde ett morrande från Snöstorm. Efter ett sådant ogillande yttrande så brukar hon springa iväg/hoppa därifrån


Men inte denna gång! Helt otroligt, men hon satte sig upp och stannade kvar medan han trängde sig ner bredvid. Det var verkligen första gången som det hände. Coolt!


3 kommentarer:

Dhurata sa...

Åhhhh så gulligt!!Jag bara smäller när jag ser så gulliga bilder. Vad kul att hon vill gosa med Morris!

Glad påsk på dig med :)Kramar

Heidi.kattfamiljen sa...

Underbara bilder på dina missar :) verkar som Snöstorm tycker mer om honom nu när han lugnat sig lite. Hoppas det fortsätter lika bra. Det är ju så härligt när katterna är bra kompisar.

Sv: Ja det är jätteroligt när dom apporterar :) men jag antar att det måste komma naturligt för katten för att dom skall uppskatta det. Dock kan man ju få dom att vilja göra det ännu mer genom att berömma dom massor.
Ha en Trevlig påsk du med :)
Kram Heidi

Karin sa...

Tack! De är så söta så.

Fast man kan se att Snöstorm inte är helt nöjd med få sällskap i klöspelaren. Men det var bra att hon inte bara hoppade därifrån som vanligt.

Hoppas ni har haft det bra i Blåkulla...!
Kram Karin