torsdag 8 april 2010

Ooops

I dag skulle jag sätta upp lappar på högskolan där jag jobbar. Inbjudan till en intressant, öppen föreläsning. Och det finns en hel del anslagstavlor där för att marknadsföra både det ena och det andra. Både det som har högskoleanknytning och det som är helt utanför (band som spelar etc).

Problemet är att de som sätter upp anslag glömmer (eller låtsas glömma, för att citera Jonas Hallberg i P1 Spanarna), att ta bort sina efter att datumet har passerat. Så då sitter där en massa inbjudningar till gamla event. Men ordningssam som jag är - och för att ge plats åt "min" inbjudan - så plockade jag ner flera av dem.

Nu var det bara så att jag hade lite dålig koll på dagens datum.
Japp, jag tog ner och slängde en stor affisch för ett event som sker i morgon kväll. Oooops.


Och det var inget litet evenemang som bara närmast sörjande går på. Det var ett föredrag med Åsa Linderborg och Jerry Williams.

Jag kom på min lilla fadäs när jag några timmar senare var i en annan byggnad för att sätta upp mina lappar och återigen såg den här stora, "gamla" affischen som tronade på den främsta pelaren. Precis innan jag skulle rycka ner den så såg jag datumet, morgondagens. "Hoppla", tänkte jag. "Där blev det visst lite tokigt." (Nä, så tänkte jag egentligen inte alls, utan mera: "Shit, shit, shit! Vad f-n gör jag nu?"

Jo, jag gick tillbaka med svansen mellan benen och fiskade fram den smått knuggliga affischen igen från pappersinsamlingen och satte sonika upp den igen. Ordningssam som jag är...

1 kommentar:

Dhurata sa...

Hahahaha så kan det gå ibland men tur att du kom på det sen:)

Tack de lågklackade var riktigt bekväma kan inte säga samma sak dock om träsandalerna :).

Javisst, katter är små kaxiga men & pitbullen hade blivit arg,då undrar man verkligen vad som hade kunnat hända. Simba var nog smart & visste sitt eget bästa!!
Gullig han är Morris som ligger stil när matte surfar :)
Kramis