torsdag 4 november 2010

Jag är TJOCK! - Apparently


I dag skedde denna konversation:
- Du är lite rund om magen, säger kollegan.
- Jasså, säger jag, i så fall är det fetma.
- Det ser ut som om du är gravid, fortsätter kollegan. Och häromdagen hade du byxorna uppknäppta så jag tänkte att du nog inte kunde knäppa dem (här har jag ingen aning om vad hon surrade om).
- Sådana kommentarer uppskattas inte, säger jag (fast eftersom jag är så himlans feg och konflikträdd så säger jag det rätt så glatt, men är nöjd över att jag påpekade det i alla fall).
- Det är som med min körledare, hon har en riktigt stor mage så jag var ju tvungen att fråga henne. (Jasså, tänkte jag, var du verkligen det.)
- Ja, hon har så stor mage att folk reser sig på bussen för att hon ska få sitta, fortsätter kollegan (det berättade alltså körledaren för min kollega).

Sen kommer jag inte ihåg om det sas nåt mer fastän detta hände bara för 20 minuter sedan.

Känner mig inte glad längre, trots att:

  • Solen skiner från en klarblå himmel.
  • Jag var på jättebra humör innan.
  • Fikat var väldigt trevligt, med intressanta samtal.
  • Tycker att jag har bra koll på mina jobbuppgifter (vilket oftast inte är fallet då jag har alldeles för många, vilket stressar).
Om nån har förslag på hur jag kan bli på bättre humör - så tas det väldigt tacksamt emot. Känner mig riktigt låg just nu.

Å andra sidan tycker en annan kollega, som jag dessutom ser som en god vän, att jag är smal. När jag inte riktigt höll med, så sa hon att jag ju bara har en liten putmage - det är väl inget. Och det tycker jag är en komplimang. För det är klart att jag har putmage, men jag vill ändå inte ha frågan om jag är gravid. Ska nog börja supa på jobbet, så jag slipper sådana frågor...


Har läst om hur farligt det är skriva på nätet allt man tänker - för nätet glömmer aldrig. Så därför vill jag påpeka att ovanstående mening, den om att supa, är ett skämt.

6 kommentarer:

Kattfamiljen sa...

Karin du är inte tjock!!! Det jag ser på dina bilder är en vacker och normal tjej. Varken för tjock elr för smal. Usch tror nog den där kollegan har dålig självkänsla eller otroligt otaktaktisk när hon pratar med sina medmänniskor.

Hur du ska bli på bättre humör då, jaa du tänk på att du är en person som inte behöver trycka ner andra med småfula kommentarer för att må bra (till skillnad från kollegan) och tänk på dom bra saker du har i livet :-D sträck på ryggen och skit i dumma människor! Hihi fast en liten jävel ska hon nog allt ha tillbaka. Nästa gång du träffar henne kan du ju påpeka leende att men "vad hon nu heter" hur mår du egentligen? Vadå kommer hon väll fråga. DÅ svarar du bara glatt att du ser ut som du inte alls sovit eller ser riktigt krasslig ut elr liknande. Det är ju inget man vill höra att man ser vissen ut om man verkligen inte är krasslig. Tillbaka får man ge ;-)

Karin sa...

TACK Heidi! Va gullig du är!

Ja, hon ser nog lite sliten ut, tanten...

Varma kramar
Karin

Siv sa...

Jävla idioter! (ursäkta språket) HUR kan folk kläcka sånt? Oavsett om man ÄR rund om magen eller ej så är frågan de ställer otroligt personlig, varför ska man redovisa sitt liv fr dem? Det finns gott om tjejer i vår ålder som kämpar som tokar för att bli gravida, som är ledsna, eller som INTE vill blir gravida och inte är ledsna men heller inte vill få veta att de ser runda ut - ja, oavsett, sånt där ska folk bara låta bli. Grrrrmf! Jag har aldrig träffat dig Karin, men alla bilder jag ser visar en väldigt söt tjej. Och jag har otroligt bra smak, så säger jag att det är så så ÄR det så. (jag är dessutom ödmjuk ;))

stor söndagskram till dig.

Karin sa...

Siv, du har definitivt väldigt god smak... För självfallet är jag jävligt snygg - det är bara det att inte alla ser det :-).

Tack! Håller helt med. Ibland undrar man hur folk tänker. Även om de nu tror man är gravid behöver man inte fråga. Det lär ju visa sig efter några månader.

Kram Karin

Unknown sa...

Jag är lite sen här i mitt inlägg. Men jag kan (som karins syster) bekräfta att karin är urgullig både i själen och utåt. Så det så! Bara jag får tag på den där tanten så ska jag kicka henne på smalbenet...mentalt iaf...

Karin sa...

Tack Syster :-)! Va söt du är! Det värmer. (Och du är ju inte ett dugg partisk...)

Kan säga till er som inte känner min syster, hon är fotomodellssnygg.

Kram Karin