fredag 12 november 2010

Jag & Graaf-tjejerna

Jag och såväl Magdalena som Hannah Graaf och Linda Rosing har tydligen mycket gemensamt. Hade jag ingen aaaning om.

Bloggtoppen kan man hitta de flesta bloggar. Och om man går in på en bloggs profil så kan man (ibland) se vilka andra bloggar jag bör gilla om jag gillar den aktuella bloggen: "Om du gillar denna blogg kanske du även gillar...".

Oftast när jag går in på min profil så ges inga förslag på andra bloggar över huvud taget. Kanske för att har man varit in på den här, så har man blivit avskräckt från allt vad bloggar heter...

Om du gillar denna blogg kanske du även gillar...
Men så en gång när jag var in på min egna profil, så gav Bloggtoppen mig tips på andra bloggar. Kul, tänkte jag, tills jag såg vad som föreslogs:
Linda Rosings, Hannah Graafs & Magdalena Graafs bloggar.
Jo, jag vet, jag har lite fördomar här, men jag känner mig inte riktigt besläktad med dem. Nedan finns deras egna beskrivningar av sina bloggar. (Numret anger vilken plats de har besöksmässigt just nu på listan i kategorin Personlighet.)

3 Bloggfamiljen - Hannah Graafs blogg
Teman: resor, humor, underhållning, kvinna, mode, mat & dryck
Här skriver Hannah Graaf om sitt liv. Allt från vanliga och ovanliga dagar som trebarnsmamma, när hon arbetar som programledare för Lyckohjulet till stora och små tankar.

5 Magdalena Graafs blogg
Teman: föräldraskap, barn, vardagsbetraktelser, humor
Läs om en trebarnsmammas kaotiska värld fylld av barn, djur, jobb och vardagsbryderier. En ombytlig blandning av kärlek, tårar, skratt och allvar.

6 Linda Rosings blogg
I min blogg skriver jag allt om mitt liv - från glammiga kändisfester till middagslagning åt barnen. Här får ni också följa med bakom kulisserna på mitt nya TV-program "Den rätte för Rosing".

Var jag är på listan?
Nummer 2 771 (av 11 098).
Har fram tills nu haft 36 läsare denna vecka. Hannah har haft 56 835 personer som har varit in på hennes blogg - denna vecka.
Så jag kanske ska ta det som en komplimang att jag är med i deras gäng?
Frågan är om min blogg ploppade upp som rekommendation på deras profil...?


Beskrivningen av min blogg som finns på Bloggtoppen:
Karin kåserar
Teman: personligt, katter, vardagsbetraktelser, kåserier, humor, katt, betraktelser
Självironiska analyser av livets små företeelser, av kåserande karaktär. Min sambo och våra katter medverkar ofta i mina lättsamma betraktelser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaha det försvann när jag skrev o tryckte väl på fel knapp. Du är så duktig på att skriva snart får du ge ut ngn bok. Nu är jag hos Camilla,Pontus o Rallap har gått promenader med den senare många gånger nu. Här har solen skinit varje dag sen jag kom även någon enstaka regnskur har droppat ner, men det har varit runt 7-10 gr. varm. C+P+R hälsar till dig. kram moster Gilla, jag skrev att du skriver mycket bättre än Graaf syrrorna.

Karin sa...

Hihihihi. Tack kära Moster!!

Åh, va mysigt att du är där och hälsar på! Du får hälsa dem riktigt gött!

Kram Karin