lördag 20 november 2010

Jobbskor?? För män??

Igår var jag på after work, och då passade sambon på att ha förfest här hemma hos oss. Han och hans jobbarkompisar skulle senare iväg på festligheter.

När vi sent kommer hem så upptäcker jag en okänd väska i köket.

- Vems är det?, undrar jag.

- Det är "Engelsmannens", säger sambon.
(Egentligen heter han inte Engelsmannen, men jag vill inte skriva ut hans namn och det bäst beskrivande ord jag kom på var just Engelsmannen. Är kanske något avslöjande ändå... Men det var antingen det smeknamnet eller Blondinen, och det sistnämnda låter som en tjejs - vilket inte är helt felaktigt det heller...)

- Han skulle byta kläder, forsätter sambon.

- Men vad är det där som skymtas i väskan, undrar jag. Hans jobbskor???



Hmmm, jag börjar inse att jag inte riktigt vet vad de har för sig på deras jobb. Frågan är om jag vill veta...

3 kommentarer:

Sailing White Pearl sa...

Spännande. Fortsättning följer..?

Kattfamiljen sa...

Kille med klackskor. Coolt. Är han kort?

Sv: Tack Karin för dina snälla ord.

Kramar

Karin sa...

Hahaha! Det var inte så spännande. Det var en kvinnlig kollegas skor. Hon hade bytt fotdon och tänkte att lägger jag dem i kollegans väska så kommer de med till jobbet på måndag.

Så nä det var inte hans skor. Han skulle aldrig ta på sig något tjejigt :-).

Några på jobbet tyckte jag var fräck som "rotade" i andras väskor. Jag tyckte det inte det var så farligt:
- Att lyfta upp skorna, det krävdes inget rotande direkt.
- Och dessutom är jag bra kompis med de bägge, annars hade jag självklart aldrig gjort ett blogginlägg om det.

Kram Karin