fredag 26 november 2010

Så var det dags igen

Så var det dags igen - att ta upp båten. En syssla som vi har som tradition att vänta med tills det är något av följande:
  • Snö, is och kallt
  • Regnigt och kallt
  • Mörkt, regnigt och kallt
  • Snö, is, regnigt och kallt

Varför göra det lätt för sig...?

I år var det det förstnämnda som gällde. Så det var bara att börja med att hacka loss isen ur båten.

Allt gick superbra, vi undvek t.o.m. mörkret i år. Tills vi skulle åka hem - bilen hade fastnat. Varför var vi tvungna att köra fram ändå fram till huset? Hade det inte varit smartare att parkera uppe på krönet och gått den sista korta biten? Jo, det hade det.

Det tog en halvtimme för oss att komma loss.

Kan tillägga att det funkade inte alls med en dörrmatta, hjulet spann på i alla fall. En planka och mycket tålamod blev till slut räddningen.

Hjulet spann nästan ännu mer än vad Morris brukar göra. Jag vet vilket jag föredrar...

3 kommentarer:

Dhurata sa...

Ahhh det är riktigt jobbigt det när bilen fastnar i snön så, jag har aldrig tillräckligt med tålamod för det, brukar alltid be min man eller brorsan om hjälp, & själv så sticker jag in :)

Tack för dina fina kommentarer. Hehehe ja Alissa älskar att sova på godispåsar men Melissa är precis som din Morris, en riktig godisråtta :)) som sina föräldrar!!


Ha en mysig helg, själv så jobbar jag hela helgen, vilket känns tråkigt men jag kommer att vara ledig ganska länge sen/ Kram på dig

Kattfamiljen sa...

Haha ja bättre sent än aldrig ;-)
Åhh det är skitjobbigt när bilen fastnar och hjulen bara spinner. Förra året fastnade vi på parkeringen för det var så förbaskat mycket snö.

sv:
Ja visst är filmen om dom farliga ragdollsen rolig ;-) Andreas håller på med en ny film. Det är en maffia film med katterna haha.
Jag tror jag uppfattat att din sambo har samma förtjusande namn, sen vet jag inte om du sagt det eller om du skrivit det i bloggen.

Ja visst är hon söt lilla Luna. Förstår att du blir lite avis ;-) men har du vägarna förbi är du varmt välkommen på fika och kattgos :-)
Hihi ja katter vet när dom skall trösta.

Kramis

Karin sa...

Smart, Dhurata! Jag lyckas i alla fall komma ifrån att befria båten från is. Nån måste ju fota...

Men det verkar som det var rätt beslut av oss. Sen åkte vi iväg på semester och så blev det ju rejält kallt & snöigt.

Kram Karin